Vânzările de maşini noi în Marea Britanie au crescut în perioada ianuarie - noiembrie 2014 cu 9,4%, la 2.310.237 unităţi, cel mai ridicat nivel din 2007, datorită redresării economiei şi a creditelor ieftine, a anunţat, joi, Asociaţia Producătorilor şi Comercianţilor de Automobile din Regatul Unit (SMMT), transmite Reuters.
În perioada ianuarie – noiembrie 2014, Dacia a vândut 22.359 de vehicule pe piaţa britanică, în creştere cu 48,08% faţă de perioada similară din 2013, când a înmatriculat 15.099 unităţi.
Modelele cel mai bine vândute în primele 11 luni din acest an au fost de la Ford, Fiesta şi Focus, urmate de Corsa de la Vauxhall, Golf de la Volkswagen şi Astra de la Vauxhall.
Asociaţia Producătorilor şi Comercianţilor de Automobile din Regatul Unit se aşteaptă ca în 2015 să fie vândute 2,49 milioane de vehicule, pe fondul evoluţiei foarte bune a economiei şi a ofertelor financiare atractive pentru achiziţionarea automobilelor.
Howard Archer, economist la IHS Global Insight, a afirmat că deşi avansul rapid al pieţei auto este puţin probabil să continue, cererea va fi în continuare solidă datorită situaţiei foarte bune de pe piaţa forţei de muncă, a inflaţiei scăzute şi a preţului redus al petrolului.
Vânzările de maşini noi în Marea Britanie au crescut în noiembrie cu 8%, la 172,327 unităţi, faţă de un avans de 14,2% în octombrie.
Luna trecută, Dacia a vândut 1.729 de vehicule pe piaţa britanică, în scădere cu 14,6% faţă de perioada similară din 2013, când a înmatriculat 2.026 de unităţi.
Modelele cel mai bine vândute luna trecută au fost Ford Fiesta, Golf de la Volkswagen, Corsa de la Vauxhall, Ford Focus şi Polo de la Volkswagen.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit în opt ani un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
SURSA: Agerpres