Potrivit datelor oficiale, anul trecut Dacia a comercializat un număr de 429.540 de vehicule, în contextul în care piaţa de profil în care modelele constructorului autohton sunt prezente au cunoscut un recul, respectiv de -1,7% în Europa şi de -3% în regiunea Eurasia.
Vânzările Dacia provin din comercializarea mai multor tipuri de modele, Sandero devenind cea mai vândută marcă a constructorului, cu 150.591 de unităţi.
În România, producătorul a reuşit să-şi sporească volumul vânzărilor cu 12,4%, până la 24.890 de unităţi, iar cel mai bine vândut model a rămas Logan, cu 11.366 unităţi, urmat de Sandero (4.706 unităţi), Duster (4.644) şi Dokker (3.304).
Totodată, România este ţara în care Dacia deţine cea mai mare cotă de piaţă din lume la vânzările de vehicule noi, de 31,6%. Din totalul clienţilor români care au optat pentru marca Dacia, 77,1% au fost persoane juridice.
În afara României, vânzările Dacia au înregistrat, anul trecut, un record, cu peste 404.000 de unităţi, din care 290.000 de vehicule au fost comercializate pe pieţele din Europa, ceea ce corespunde unei cote de piaţă de 2,11%.
În clasamentul vânzărilor pe ţări, pe prima poziţie rămâne în continuare Franţa, cu aproape 94.000 de unităţi şi o cotă de piaţă de 4,3%. Germania se clasează pe locul secund, cu circa 47.000 de unităţi (cotă de piaţă 1,5%), iar pe următoarele locuri se află Algeria, Turcia, Spania şi Maroc, cu vânzări de peste 30.000 de exemplare.
Totodată, în Marea Britanie, unde livrările au debutat în 2013, cu o gamă limitată de două modele (Duster şi Sandero), Dacia a comercializat peste 17.000 de unităţi, echivalentul unei clasări pe poziţia a opta în topul statelor de destinaţie a mărcii.
Dacia este deţinută de către producătorul auto francez Renault din anul 1999.
Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit în opt ani un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.AGERPRES