Producătorul autohton Automobile Dacia, deținut de grupul francez Renault a înregistrat în 2015 vânzări de 550.920 de unități, în creștere cu 7,7% față de anul 2014. În afara României, principalele piețe sunt Franța, Spania și Germania. Oficialii Dacia se așteaptă ca anul 2016 să aducă o nouă majorare a vânzărilor.
Vânzările mărcii Dacia au înregistrat anul trecut un nou record ajungând până la 550.920 de unități. Dintre acestea, în România au fost comercializate 36.946 unități. În afara pieței autohtone, vânzările cele mai importante au fost raportate în Franța (100.035 unități), Spania (55.135 unități) și Germania (47.453 unități). Este primul an în care spaniolii cumpără mai multe mașini Dacia decât germanii.
Conform lui Mihai Bordeanu, director de marketing al grupului Renault pentru Marea Britanie și Irlanda, și fost director comercial pentru România, vânzările din Insulă – care au demarat în 2013 – au o dinamică neașteptat de bună. Astfel, după ce în primul an de comercializare erau vândute acolo 18.433 de unități, în 2015 acestea au ajuns la 30.012 unități ceea ce asigură mărcii românești o cotă de piață de 1,09%.
La nivel mondial, cele mai căutate modele ale Dacia sunt, în ordine, Sandero (185.854 unități), Duster (165.275 unități), Logan (101.677 unități), Dokker (65.114 unități) și Lodgy (cca. 33.000 de unități). Ultimele două modele sunt produse strict la uzina grupului Renault de la Tanger.
Jan Ptacek, directorul comercial al mărcii Dacia, a declarat că pentru 2016 se „aceeași dinamică bună a vânzărilor. Toate datele producătorului arată că nu sunt motive pentru ca vânzările să piardă ritmul. 2016 va fi un nou an de creștere pentru Dacia, deși nu sunt anunțate extinderi pe noi piețe, fapt care a generat în ultimii ani, principalele motive de creștere”.
Mai multe detalii puteți găsi în următorul număr al revistei Capital