Vânzările de automobile Dacia pe piaţa franceză au scăzut cu 15% în 2011 faţă de anul precedent şi s-au cifrat la 88.979 unităţi, potrivit datelor publicate luni pe site-ul Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA). În decembrie, vânzările Dacia în Franţa au fost de 7.464 unităţi, în scădere cu 19,6%.
În 2011, piaţa auto din Franţa a consemnat o scădere de 2,1%, determinată în principal de căderea vânzărilor grupului Renault (din care face parte şi Dacia) cu 9,6%, la 544.697 unităţi. În decembrie, vânzările Reanult pe piaţa franceză au coborât cu 28,1%, la 41.725 unităţi, scăderea generală a pieţei fiind de 17,8%. Mașinile Dacia vândute pe piața franceză sunt fabricate la Mioveni. Producţia auto în România a înregistrat o scădere totală de 0,8%, la 318.348 unităţi, pe segmentul autoturisme diminuarea fiind de 0,7% (294.137 unităţi).
La finalul anului trecut, Dacia a oprit producţia de automobile la uzina de la Mioveni cu trei zile mai devreme decât era programat, ca urmare a scăderii comenzilor şi pentru a evita acumularea de stocuri. „La fel ca întregul domeniu auto, Dacia este influenţată de realitatea economică şi de evoluţia pieţelor, mai ales a celor din Europa, principala noastră destinaţie de export. În contextul scăderii comenzilor, pentru a evita acumularea de stocuri, Dacia trebuie să îşi ajusteze producţia pentru ultima lună din 2011”, au spus reprezentanţii Automobile Dacia. Activitatea uzinei va fi reluată, conform programului, la 3 ianuarie.
Pe de altă parte, Asociaţia constructorilor de automobile din România (ACAROM) estimează că exporturile de automobile şi componente auto vor creşte în acest an la 11 miliarde de euro, de la 10,3 miliarde euro în 2011, o contribuţie importantă urmând revină grupului Renault în România. „Deşi este riscant să facem o prognoză pentru anul viitor, având în vedere situaţia economică externă, cred totuşi că exporturile de maşini şi de componente auto vor ajunge la 11 milarde de euro în 2012. Îmi bazez estimarea în primul rând pe activitatea de la Dacia, având în vedere că 82% din portofoliul de contracte sunt deja semnate. Vom lansa un nou automobil, vom pune în funcţiune o nouă fabrică de motoare şi o nouă capacitate de cutii de viteze. Producţia ultimilor două unităţi va merge în proporţie de 50% la export”, declara la finalul anului trecut Constantin Stroe, președintele ACAROM.
Sursa: Agerpres