Cota de piaţă a Dacia a urcat de la 6,13% în iulie 2012 la 6,44% în iulie 2013.
În iulie, piaţa auto franceză a înregistrat o creştere de 0,9% a vânzărilor de maşini noi, până la 150.248 unităţi, comparativ cu perioada similară din 2012, un semn că cererea de maşini se stabilizează pe una din pieţele cele mai lovite de scăderea vânzărilor în Europa. Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA) şi-a reafirmat estimarea privind un declin de 8% al vânzărilor auto în acest an.
Principalii producători auto francezi, PSA Peugeot Citroen şi Renault Group, au raportat majorarea vânzărilor cu 0,9% şi, respectiv, 4,7%, în timp ce luna trecută vânzările Toyota au urcat cu 24% şi cele ale BMW cu 8,8%.
‘Cu siguranţă am observat că declinul vânzărilor a ajuns la final. Lansarea unor noi modele a fost de mare ajutor’, a declarat François Roudier, purtător de cuvânt al CCFA.
Vânzările de autoturisme Dacia în Franţa au înregistrat o creştere de 8,6% în primele şapte luni ale acestui an, arată datele publicate de Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile.
Un număr de 54.610 de autoturisme Dacia au fost vândute pe piaţa franceză în perioada ianuarie-iulie 2013, faţă de 50.306 unităţi în perioada similară a anului trecut.
În total, înmatriculările de autoturisme noi în Franţa au înregistrat în primele şapte luni ale acestui an o scădere de 9,7% până la 1.081.724 unităţi. În timp ce vânzările PSA au scăzut cu 12,5% până la 322.629 de unităţi, vânzările grupului Renault au înregistrat un declin de 6,5% până la 255.080 unităţi.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit în opt ani un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
SURSA: Agerpres