Pe segmentul autoturismelor, avansul consemnat a fost de 15,9% în condiţiile în care au fost comercializate 79.739 unităţi. Top-ul pe mărci este condus de Dacia, cu 27.986 de unităţi (35,1% din total piaţă), urmată de Volkswagen cu 7.960 unităţi (10%), Skoda cu 7.245 unităţi (9,1%), Ford, cu 4.991 unităţi (6,3%), Renault, cu 4.832 unităţi (6,1%) şi Opel, cu 2.953 unităţi (3,7%).
Dacia Logan este cel mai bine vândut model în primele 10 luni ale anului 2015, cu 13.379 unităţi livrate, urmat de Dacia Duster, cu 5.366 unităţi, Dacia Sandero, cu 4.926 unităţi, Skoda Octavia, 3.298 unităţi şi Dacia Logan MCV, cu 2.612 unităţi.
Vânzările de vehicule comerciale s-au majorat cu 27,6%.
Importurile de autoturisme rulate în primele 10 luni ale anului 2015 au înregistrat o creştere de 12,8%, comparativ cu perioada similară din 2014, cu aproximativ 204.000 de unităţi comercializate în 2015 faţă de 181.000 în 2014, mare parte dintre acestea fiind nefiscalizate. La 10 luni, raportul este de 3,2 la 1 între importurile de autoturisme rulate şi vânzările celor noi, uşor mai ridicat comparativ cu cel care se înregistra după aceeaşi perioadă din anul 2014 (3,1 la 1).
Pe de altă parte, la 10 luni, producţia totală de autovehicule s-a cifrat la 328.776 unităţi, în scădere cu 0,2% comparativ cu perioada similară din anul trecut. Un număr de 286.789 unităţi au fost produse de către Dacia şi 41.987 de către Ford. În luna octombrie 2015 au fost produse cele mai puţine autovehicule din acest an, respectiv 30.421 de unităţi, cu 27,6% mai puţin decât în luna similară din 2014.
Un număr de 301.580 unităţi au fost exportate în primele 10 luni ale anului 2015, volum similar celui din perioada ianuarie – octombrie 2014. Cel mai exportat model a fost Dacia Duster (135.155 unităţi, mai mult cu 1,4% faţă de aceeaşi perioadă din 2014), urmat de Dacia Logan (48.191 unităţi, în scădere cu 16,6%), Dacia Sandero (43.760 unităţi, plus 33,7%), Ford B-MAX (41.804 unităţi, minus 8,7%) şi Logan MCV (32.670 unită.i, plus 1,1%).
În funcţie de tipul de combustibil, autoturismele diesel continuă să domine piaţa cu o pondere care, la 10 luni, ajunge la 53,3%, în continuă scădere, însă, de la începutul anului 2015 (în ianuarie, motorizările diesel reprezentau 67,4% din piaţă) şi mai mică decât
cea din perioada ianuarie-octombrie 2014 (55,3%).
În ceea ce priveşte autoturismele hibride sau electrice, în primele 10 luni ale acestui an au fost vândute 411 de autoturisme noi (din care 25 electrice 100%), comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, când au fost vândute 182 unităţi (din care doar 6 erau
electrice 100%).
După clasificarea în funcţie de ţara de provenienţă a autoturismelor, 33,1% sunt de provenienţă autohtonă, 17,4% sunt import Germania, 10% din Cehia, 7,8% din Spania şi 7,4% din Franţa. În acest context, vânzările de autoturisme din producţia autohtonă au crescut, în aceste 10 luni din 2015, cu 26,5% faţă de aceeaşi perioadă din 2014, în timp ce vânzările de autoturisme din import au înregistrat o creştere mult mai mică, respectiv de 11,2%.
AGERPRES