În total un număr de 21,7 milioane de dispozitive purtabile conectate la Internet au fost vândute la nivel mondial în trimestrul al treilea, în creștere cu 197% comparativ cu cele 7,1 milioane unități vândute în perioada similară a anului trecut.

'Debutul pieței wearables a generat o concurență crescută în rândul principalilor fabricanți, iar companiile chineze au profitat de acest momentul pentru a cuceri cote de piață. China a devenit piața cu cel mai rapid ritm de creștere, atrăgând companii dispuse să concureze în termeni de prețuri și caracteristici. În plus, mulți vânzători au propus o gamă largă de produse și aplicații', a declarat Ramon Llamas, analist la IDC.

În topul producătorilor, prima poziție este ocupată în continuare de producătorul american de brățări inteligente pentru fitness Fitbit, cu 4,7 milioane unități vândute, ceea ce reprezintă 22,2% din piață. În ceea ce privește grupul Apple, IDC estimează că aceasta a vândut 3,9 milioane ceasuri inteligente de la începutul anului și până în prezent, ceea ce reprezintă 18,6% din piață. Pe locul al treilea se situează firma chineză Xiaomi cu 17,4% din piață, în condițiile în care vânzările sau au crescut cu peste 800% în ritm anual.

În luna martie a acestui an IDC estima că 45,7 milioane dispozitive wearable vor fi livrate până la finele acestui an iar raportul publicat astăzi arată că aproape jumătate din vânzările preconizate pentru întregul an au fost realizate într-un singur trimestru.AGERPRES