Vânzările de electronice au crescut pe piaţa locală cu aproximativ 3% în cel de-al doilea trimestru din 2012, comparativ cu perioada similară din 2011, ajungând la 58 milioane de euro, potrivit studiului GfK Temax România.
‘Creşteri semnificative ale vânzărilor s-au înregistrat pentru principalul declanşator al creşterii pe piaţa de electronice – televizoarele cu ecran plat. Ratele de creştere de două cifre înregistrate pe aceasta piaţă au fost susţinute de promoţii, corelate în special cu evenimente specifice, precum Campionatul European de Fotbal’, se menţionează în studiu.
Piaţa de televizoare a reuşit să genereze valoare adăugată şi prin trecerea de la LCD la LED, mai mult de jumătate din totalul vânzărilor din acest an fiind făcute cu modele LED.
GfK Temax este un indicator utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza pieţele bunurilor de folosinţă îndelungată. Rezultatele sunt bazate pe studiile desfăşurate regulat pe panelul de retail al GfK Retail and Technology. Panelul de retail cuprinde date de la peste 370.000 de puncte de vânzare la nivel mondial. Începând cu februarie 2009, GfK Retail and Technology calculează indicele GfK Temax la nivel internaţional, în peste 30 de ţări.
SURSA: Agerpres