Potrivit ultimelor statistici în materie, vânzările de autoturisme, vehicule comerciale şi autocare din Bulgaria au scăzut cu 50,8% în primele şase luni ale anului, comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Oficialii asociaţiei de profil din ţara vecină susţin că în piaţă este o puternică tendinţă de scădere a vânzărilor, chiar dacă dealerii încearcă prin campanii agresive şi promoţii consistente să realizeze atragă clienţi.
Concret, între ianuarie şi iunie 2009, în Bulgaria au fost vândute 14.852 vehicule, în timp ce în primul semestru al anului trecut au fost vândute 30.189 de bucăţi. Vânzările de autoturisme au scăzut cu „doar” 48,89%, în timp ce maşinile de mare tonaj au suferit o scădere mai mare, de 75,23%. Astfel, s-a înregistrat un total de 542 de camioane şi autocare vândute.
În preferinţele bulgarilor rămâne Toyota, care îşi păstrează poziţia de lider de piaţă, cu 1.162 de autovehicule vândute şi o cotă de piaţă de 11,26%, urmată de Volkswagen (1.532 autovehicule) şi Peugeot (1.319 autovehicule).