Înmatriculările de autoturisme noi au crescut în luna octombrie în Europa arată datele unei asociații care îi reprezintă pe cei 16 mari constructori auto de pe Bătrânul Continent. Este a treia lună consecutiv când vânzările au crescut, dar cifrele rămân totuși sub nivelul înregistrat în 2019.
Vânzările de autoturisme în Europa au înregistrat o creştere de două cifre în luna octombrie, iar marca Dacia a vândut mai multe autoturisme decât Fiat, Citroen, Opel şi Seat pe piaţa din Europa, arată datele publicate joi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA)
Vânzările de mașini în Europa au crescut în octombrie
Această asociaţie, care îi reprezintă pe cei 16 mari constructori auto din Europa, a informat că 910.753 de autoturisme au fost înmatriculate în luna octombrie 2022 în Uniunea Europeană, Marea Britanie şi ţările EFTA (Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia), în creştere cu 14,1% comparativ cu luna octombrie 2021. Piaţa auto din Uniunea Europeană a înregistrat un avans de 12,2% în ritm anual, transmite Reuters.
În România, înmatriculările de autoturisme au crescut cu 9,7% în ritm anual în luna octombrie, până la 10.541 de unităţi.
De asemenea, în primele 10 luni ale acestui an, piaţa auto din România a înregistrat un avans de 8,1%, până la 105.817 autoturisme, în timp ce în Europa, vânzările de autoturisme au scăzut cu 7,8%, până la 9,181 milioane de autoturisme, iar în UE au scăzut cu 8,1% până la 7,529 milioane de unităţi. În plus, autoturismele ecologice au raportat un salt de 89% şi o cotă de piaţă de 20,9%, relevă datele publicate, de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
Autoturismele „electrificate”, respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), au ajuns la o cotă de piaţă de 20,9%, care depăşeşte cu 6,9% şi 6.534 unităţi cota deţinută de motoarele diesel.
Vânzările Dacia au crescut în primele zece luni
În ceea ce priveşte vânzările grupului Renault, acestea au crescut cu doar 0,2% în luna octombrie, până la 76.916 unităţi, într-un context în care vânzările de automobile marca Renault au scăzut cu 8,1%, în timp ce vânzările de automobile marca Dacia au crescut cu 14,8% până la 32.338 de unităţi.
Pe primele zece luni ale acestui an, marca Dacia a înregistrat o creştere a vânzărilor de 14,3% în ritm anual, în timp ce majoritatea mărcilor au înregistrat scăderi. Un număr de 353.786 de automobile marca Dacia au fost înmatriculate în Europa în primele nouă luni ale acestui an, devansând înmatriculările unor mărci precum Fiat, Citroen, Opel sau Seat.
Chiar dacă vânzările de automobile în Europa au crescut pentru a treia lună la rând, ele rămân cu mult sub nivelul din 2019, în condiţiile în care constructorii auto se confruntă în continuare cu o serie de probleme precum lipsa de cipuri şi criza energetică.