Vânzările de maşini noi în Bulgaria au scăzut cu 65% în ultimii doi ani

Vânzările de maşini noi în Bulgaria au scăzut cu 25% în 2010 şi cu 65% în ultimii doi ani, conform datelor furnizate de Asociaţia Producătorilor Auto (AAM).

Numărul total de maşini noi, camioane şi autobuze achiziţionate în 2010 a fost de 28.085.

Datele arată o creştere a contractelor de cumpărare către finalul anului, ducând la o scădere mai lentă a vânzărilor de maşini. 2.260 de maşini au fost vândute în acestă perioadă, ceea ce reprezintă o creştere de 4% comparativ cu decembrie 2009. Vânzările totale de maşini, camioane şi autobuze în decembrie 2010 au fost de 2 785, ceea ce reprezintă o creştere anuală de 27%.

În 2009, AAM a înregistrat o scădere de 54%, cu un total de 26 813 de maşini vândute, comparativ cu aproape 60.000 în 2008.

După 9 ani de creştere constantă (2000-2008), vânzările din ultimii doi ani au scăzut drastic, cu 65%. 18.820 de maşini au fost vândute în perioada ianuarie-decembrie 2010, cu 27% mai puţine comparativ cu 2009.

Însă datele AAM nu includ vânzările totale, deoarece unii distribuitori nu sunt membri ai Asociaţiei.

Toyota este în continuare lider pe piaţa bulgară, cu o cotă de piaţă de 10%, însă vânzările grupului în 2010 au scăzut cu 32% comparativ cu 2009, când cota de piaţă a grupului a fost de 11%.

Ford este pe locul al doilea, cu o cotă de 9%, deşi vânzările sale au scăzut cu 15% comparativ cu 2009, înlocuind Opel (scădere de 49%), Peugeot (scădere de 33%) şi Volkswagen (scădere de 25%).
SURSA: Agerpres