În aceiaşi perioadă, cheltuielile consumatorilor pentru CD-uri şi alte formate fizice de muzică vor scădea de la 15 miliarde de dolari în 2010 până la 10 miliarde de de dolari în 2015.
"Pe măsură ce consumatorii optează pentru dispozitive conectate, tablete media, smartphone-uri şi playere media conectate, va creşte şi dorinţa lor pentru acces şi consum de muzică şi conţinut. Industria muzicală va fi primul sector media care va resimţi impactul a două forţe majore: Internetul şi consumatori care dispun de tehnologie", susţine analistul Gartner, Mark McGuire.
În ultimii 10 ani vânzările de CD-uri, principala sursă de venituri pentru industria muzicală, s-au diminuat contant în timp ce veniturile din muzica online au crescut rapid. Descărcările digitale şi serviciile de muzică streaming pe bază de abonament vor fi principalii factori de creştere în următorii ani.
Gartner estimează că serviciile pe bază de abonament vor valora 2,2 miliarde de dolari în 2015, fiind responsabile pentru aproximativ o treime (29%) din cheltuielile finale pentru muzică online în 2015.