TUI TravelCenter, rețeaua de agenții de turism a Grupului Eurolines, a încheiat primul semestru al anului 2017 (S1 2017) cu o creștere de 52% a vânzărilor de produse turistice, comparativ cu S1 2016.
De asemenea, vânzările totale, respectiv cele de pachete turistice, servicii de transport rutier și/sau aerian ale lanțului de agenții TUI TravelCenter și Eurolines au depășit 53 milioane de euro în S1 2017, plus 32% față de S1 2016.
„O parte semnificativă a vânzărilor se referă la charterele organizate de NOVA Travel, touroperatorul Grupului Eurolines, în parteneriat cu reprezentanții TUI din Turcia, Spania și Grecia”, declară Dragoș Anastasiu, președințele Eurolines Group România.
Potrivit datelor companiei, la capitolul ”tendințele verii” găsim un buget mediu de vacanță pentru destinațiile interne de până la aprox. 350 euro/persoană/sejur, în creștere ușoară față de anul trecut și o preferință pentru litoral, Delta Dunării, stațiunile balneoclimaterice și cele montane. De asemenea, pentru destinațiile externe, bugetul de vacanță s-a menținut în 2017 la nivelul mediu de 550 euro /persoană/sejur, iar cele mai căutate destinații externe de vacanță estivală sunt în 2017 Grecia, Spania și Turcia.
În același timp, se remarcă numărul tot mai mare de români care aleg destinații exotice și croaziere, bugetul mediu alocat fiind de 900-1.000 euro/pesoană /sejur. Mai mult, destinații exotice -„long haul”- precum Rep. Dominicană, Thailanda, Maldive, Mexic și Bali au o priză din ce în ce mai mare la public și înregistrează creșteri semnificative ale cererii, de peste 15%.