Vanzarile de bunuri de lux in Statele Unite ar putea scadea in acest an cu 15 procente, potrivit unui studiu realizat de Altagamma, o asociatie a producatorilor italieni de produse premium. La nivel global, incasarile ar putea scadea cu 12% in 2009, dupa ce in 2008 s-au situat in jurul valorii de 230,88 miliarde de dolari. Cea mai mare scadere va fi insa inregistrata in prima jumatate a anului. Vanzarile vor scadea cu 9% in Europa, 12% in Japonia si cu doar 2,3% in Asia, potrivit estimarilor
Vanzarile de bunuri de lux in Statele Unite ar putea scadea in acest an cu 15 procente, potrivit unui studiu realizat de Altagamma, o asociatie a producatorilor italieni de produse premium.
La nivel global, incasarile ar putea scadea cu 12% in 2009, dupa ce in 2008 s-au situat in jurul valorii de 230,88 miliarde de dolari. Cea mai mare scadere va fi insa inregistrata in prima jumatate a anului.
Vanzarile vor scadea cu 9% in Europa, 12% in Japonia si cu doar 2,3% in Asia, potrivit estimarilor Altagamma.
Aceste scaderi sunt explicate de catre Armando Bracchini, secretarul general al asociatiei, prin atitudinea consumatorilor in contextul actualei crize economice. Acestia evita sa mai cheltuieasca pe produsele de lux, indreptandu-se spre bunurile cu preturi mai accesibile.
Cel mai putin afectat sector al industriei produselor de lux este cel al parfumurilor si al cosmeticelor, care va inregistrat o scadere de doar 5 procente. Cel mai afectat sectoar va fi cel al bijuteriilor si ceasurilor, care va pierde 12%.
Sursa: Report on Business