Vânzările de produse de lux în China vor creşte cu doar 2,5% până la 15,4 miliarde de euro ca urmare a măsurilor de combatere a corupţiei dar şi a tendinţei turiştilor chinezi de a face cumpărături peste hotare. SUA vor rămâne cea mai mare piaţă de articole de lux, cu vânzări de 62,5 miliarde de euro, urmată de Japonia ş Italia, cu vânzări de 17,2 miliarde euro şi respectiv 16,1 miliarde de euro. De asemenea, China va devansa Franţa şi se va situa pe locul patru.
Autorul studiului, Claudia D’Arpizio, subliniază că producătorii de articole de lux sunt penalizaţi şi de fluctuaţiile cursului de schimb, în special devalorizarea yenului japonez şi relativa slăbiciune a monedei euro în raport cu alte valute.
‘Creşterea accelerată din ultimii ani se va modera’, a spus Claudia D’Arpizio. ‘Piaţa produselor de lux devine din ce în ce mai complexă şi mai competitivă’, a adăugat D’Arpizio.
Studiul Bain & Company preconizează că vânzările online de produse de lux ar urma să crească cu 28% până la 9,8 miliarde de euro în 2013, echivalent cu 4,5% din toate articolele de lux cumpărate. De asemenea, accesoriile vor deveni cel mai mare segment fiind responsabile pentru 40% din toate produsele de lux achiziţionate în acest an, urmate de articole de vestimentaţie care vor reprezenta 30%. AGERPRES