În schimb, pe ansamblul anului 2017, vânzările de smartphone-uri au crescut cu 2,7% comparativ cu 2016 până la 1,5 miliarde unităţi.
"Tranziţia de la telefoanele mobile obişnuite la smartphone-uri a încetinit din cauza lipsei unor smartphone-uri de calitate şi cu preţuri mici, precum şi a faptului că utilizatorii preferă să cumpere telefoane mobile obişnuite de calitate. În plus, utilizatorii de smartphone-uri aleg modelele de calitate pe care le păstrează o perioadă mai lungă de timp", susţine directorul de cercetare de la Gartner, Anshul Gupta.
Grupul sud-coreean Samsung şi-a păstrat poziţia de lider mondial în ultimul trimestru al anului trecut, chiar dacă vânzările sale au coborât cu 3,6% comparativ cu perioada similară a lui 2016. Vânzările Apple au scăzut cu 5% în ritm anual, iar vânzările de Oppo s-au diminuat cu 3,9%. Producătorii chinezi de smartphone-uri Huawei şi Xiaomi au fost singuri din primii cinci producători care au înregistrat creşteri anuale ale vânzărilor în trimestrul patru 2017, cu un avans de 7,6%, respectiv 79%.
Gartner subliniază că toţi cei cinci mari producători de smartphone-uri (Samsung, Apple, Huawei, Xiaomi şi Oppo) au reuşit să-şi majoreze cota de piaţă în trimestrul patru 2017, comparativ cu trimestrul patru 2016, ceea ce a majorat decalajul între lideri şi restul industriei.