Conform GfK, anul trecut au fost vândute cu 3,2% mai multe telefoane mobile decât în 2010, vânzările de smartphone-uri crescând cu 67%. Anul trecut, 258 de milioane de telefoane au fost cumpărate de către consumatorii europeni.
În 2010, smartphone-uri reprezentau doar 22% din vânzări pe piaţa telefoniei mobile, iar în 2011 această cifră a crescut la 36%. În decembrie 2011, cota a urcat la 45%. Retailerii din toate cele 25 de ţări monitorizate din Europa au înregistrat vânzări de două cifre, variind între 35% în Marea Britanie şi 105% în ţările Eurasiatice precum Kazahstan, Rusia, Turcia şi Ucraina. Cu o cota în unităţi volum de peste 17%, Marea Britanie este în prezent cea mai mare piaţă pentru smartphone-uri din Europa, urmată de Germania, Austria şi Elveţia, cu 16% în total. Preţul mediu al unui telefon mobil în Europa a crescut cu 8% între 2010 şi 2011, până la 200 euro.
Experţii GfK în retail anticipează că industria dispozitivelor digitale – care include telefoane mobile, televizoare LCD, computere, camere digitale, tablete PC şi dispozitive de birou – va atinge anul acesta 22% din vânzările sale globale numai prin vânzările de smartphone-uri. Acest lucru ar echivala cu o creştere de 4 puncte procentuale faţă de cifra din 2011.
Panelul de retail GfK colectează periodic date din peste 90 de ţări din întreaga lume despre telefonia mobilă şi fixă, stickuri pentru Internet, accesorii pentru telefoane mobile, dispozitive de telecomunicaţii, tarife de telefonie mobilă şi conţinut pe mobil, aşa cum sunt jocurile şi tonurile de apel. Analiza actuală se bazează pe datele referitoare la dezvoltarea pe piaţa de telefonie mobilă în 2011 din 25 de ţări: Austria, Belgia, Cehia, Danemarca, Estonia, Finlanda, Franţa, Germania, Grecia, Ungaria, Italia, Kazahstan, Letonia, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, România, Rusia, Spania, Suedia, Elveţia, Turcia, Ucraina şi Marea Britanie.