În acest moment, 64% din companiile care acordă beneficii salariale sub formă de tichete de masă acordă şi tichete cadou. 

"Datele ne arată un trend ascendent al tichetelor cadou şi ne bucură faptul că o parte importantă a companiilor din România au ales să dea curs dorinţelor angajaţilor care, în proporţie de 77%, doresc ca printre beneficiile extra salariale pe care le primesc să se numere tichetele cadou, conform unui amplu studiu realizat anul acesta despre calitatea vieţii la locul de muncă. Pe de altă parte, aceste creşteri pe segmentul tichetelor cadou se explică şi prin legislaţia favorabilă datorată noului Cod Fiscal, care iată, nu a întârziat să producă efecte pozitive", a declarat Elena Pap, directorul general al Up România. 

Potrivit comunicatului companiei, în momentul în care sunt întrebaţi despre avantajele tichetelor cadou, angajatorii aplică grile diferite, în funcţie de regiuni. Astfel, angajatorii din N-V şi S-V pun pe primul loc motivarea salariaţilor, cei din Centru apreciază echitatea sistemului de tichete cadou, care se aplică în mod egal tuturor angajaţilor şi faptul că este uşor de folosit de către aceştia, pe când cei din N-E şi zona Bucureşti-Ilfov consideră avantajul fiscal ca fiind decisiv. 

"Cele mai multe companii care acordă tichete cadou provin din Bucureşti-Ilfov, N-E şi Centru, iar topul evenimentelor când angajatorii aleg să ofere tichete cadou este dominat de Sărbătorile de Crăciun şi Paşte, urmate de sărbătoarea de 8 Martie, la distanţă mare urmând evenimente precum 1 Iunie. Alte ocazii când firmele acordă tichete cadou sunt campaniile de marketing sau evenimentele de protocol. În ceea ce priveşte sectorul de activitate al companiilor care acordă tichete cadou, cele mai multe activează în domenii precum industrie, comerţ, servicii, construcţii şi transporturi', menţionează sursa citată. 

Atunci când merg la cumpărături cu tichetele cadou primite, beneficiarii acestora preferă să cumpere electronice şi electrocasnice, îmbrăcăminte şi încălţăminte, cosmetice, obiecte de decor sau bricolaj. 

Conform documentului, noul Cod Fiscal, intrat în vigoare din ianuarie 2016, încurajează companiile în demersurile de a acorda tichete cadou. 

"Companiile care acordă tichete cadou de 8 Martie, 1 Iunie, Paşte, Crăciun sau sărbătorile aferente altor culte, în cuantum de 150 de lei pentru fiecare persoană, sunt scutite de contribuţiile sociale şi patronale, iar pentru angajaţi nu se aplică impozitul pe venit de 16%. În plus, valorile aferente tichetelor cadou sunt considerate cheltuieli sociale, iar acestea sunt deductibile la calculul impozitului pe profit, până la 5% din fondul de salarii brut anual. Mai mult, începând din 2016, tichetele cadou sunt neimpozabile atât pentru angajaţi, cât şi pentru copiii minori ai acestora, dacă suma acordată se încadrează în 150 de lei de persoană per eveniment", spune compania. 

Astfel, un salariat cu doi copii minori poate primi 150 de lei aferenţi lui şi alţi 150 de lei pentru fiecare copil, ceea ce face ca acesta să poată primi tichete cadou în valoare de 450 de lei, pentru care compania va avea scutiri de impozit, contribuţii sociale şi patronale. Similar, un soţ şi o soţie care lucrează la aceeaşi companie şi au un copil minor pot primi tichete cadou în valoare de 600 de lei: 150 de lei pentru fiecare adult (300 de lei) şi 150 de lei pe care îi va primi fiecare adult pentru copil (300 de lei). În cazul în care familia are doi copii, tichetele cadou pot însuma 900 de lei. 

Tichetele cadou pot fi acordate de orice companie, indiferent de mărimea acesteia, chiar şi dacă aceasta are doar un angajat. 

SURSA: Agerpres