Compania Volkswagen a făcut cea mai recentă actualizare financiară din 10 aprilie, precizând că vânzările de vehicule electrice au scăzut cu 24% în Europa, însă au crescut cu 91% în China, de la an la an.
Cu toate acestea, în ansamblu, compania și-a crescut livrările de vehicule cu 3%, până la 2,10 milioane de vehicule, principalii factori fiind China, America de Sud și America de Nord, potrivit Euronews.
Vânzările vehiculelor cu combustie internă au crescut cu 4%
„Vânzările vehiculelor cu motoare cu ardere internă au crescut cu 4%, până la 1,97 milioane de unități, compensând scăderea ușoară de 3% la 136.400 de vehicule integral electrice (BEV). În acest segment, creșterea puternică în China (+91%) nu a compensat în totalitate scăderea. în Europa (-24%). Cu toate acestea, comenzile primite de BEV în Europa de Vest au evoluat pozitiv din ianuarie până în martie. Au fost comandate de peste două ori mai multe modele electrice decât în aceeași perioadă a anului trecut (+154%), astfel încât banca de comenzi BEV se află în prezent la aproximativ 160.000 de vehicule”, se arată într-un comunicat al companiei.
Hildegard Wortmann, reprezentantă a Comitetului executiv pentru vânzări al grupului, a comentat cele mai recente rezultate.
„Într-un mediu de piață care rămâne provocator, Grupul Volkswagen a obținut o performanță de livrare solidă în primul trimestru. Portofoliul diversificat de produse ne oferă flexibilitatea necesară pentru a compensa fluctuațiile cererii pe anumite segmente – așa cum este în prezent cazul modelelor integral electrice”, a declarat ea.
„Aportul mai mare de comenzi pentru modelele noastre complet electrice din Europa ne determină să credem că vom crește pe acest segment atât în regiunea noastră de origine, cât și în întreaga lume pe parcursul anului, cu vânt din spate în următoarele luni”, adaugă aceasta.
De ce se întorc europenii la benzină?
În februarie, Parlamentul European a votat pentru aprobarea unei noi legi care interzice vânzarea mașinilor pe benzină și diesel din 2035.
Noua regulă – parte a unui efort mai amplu de combatere a schimbărilor climatice în UE – va accelera tranziția blocului către vehicule electrice.
În ciuda acestui fapt, vânzările de vehicule electrice au scăzut în Europa în primul trimestru al anului 2024, deoarece sectorul se confruntă cu provocări, cum ar fi costul ridicat și lipsa infrastructurii de încărcare, așa cum a subliniat și Forumul Economic Mondial într-un raport recent.
Costul reprezintă una dintre cele mai mari bariere
„Un raport recent al Ernst & Young subliniază efectele pozitive pe care reglementările, subvențiile și stimulentele le-au avut în ceea ce privește stimularea adoptării. Dar chiar și cu subvenții, costul reprezintă una dintre cele mai mari bariere în calea adoptării pe piața de masă.
Vehiculele electrice costă cu peste un sfert mai mult decât modelele cu motoare cu combustie internă (cunoscute și sub numele de ICE). Cu toate acestea, în timp, costul deținerii lor este mai mic – lucru de care cumpărătorii nu sunt conștienți, așa cum subliniază EY”, subliniază FEM.
Forumul Economic Mondial a remarcat, de asemenea, modul în care întârzierea în construirea infrastructurii de încărcare continuă să afecteze piața.
„Ernst & Young anticipează că adoptarea VE se va bloca fără rețele publice substanțiale de încărcătoare rapide, care să-i ajute pe cei care nu pot încărca acasă sau au nevoie de reîncărcări la călătorii mai lungi. Acest lucru va necesita eliminarea birocrației, aprobări mai rapide din partea autorităților locale și conexiuni la rețea disponibile din rețelele de utilități, indică EY”, se mai spune în raport.