Pe primele nouă luni din 2012, cota de piaţă Ford în România a ajuns la 8,7% faţă de 6,2% anul trecut, Ford situându-se pe locul trei, după Dacia – cotă de piaţă 22,7% şi Volkswagen – 11,2%.
Pe locurile următoare se situează Skoda – 8%, Renault – 7,1%, Mercedes – 4%, Hyundai – 3,6%, Opel – 3,5%.
Pe segmentul automobilelor, Ford se situează pe locul 4, cu o cotă piaţă de 7,5%, în creştere de la 5,8%, după Dacia – 24,2%, Volkswagen – 11,8%, Skoda – 9,7%, dar înaintea Renault – 7,1%, Hyundai – 4,4%, Opel – 3,9%.
La vehicule comerciale, Ford ocupă locul doi, iar cota de piaţă aproape s-a dublat, la 14,1% faţă de 8,3% în 2011, primul loc fiind deţinut de Dacia – 16%, a precizat Brassai.
Exporturi cât Renault
Exporturile lunare de automobile Ford B-MAX produse la Craiova au ajuns aproape să egaleze exporturile lunare cumulate de automobile Dacia Duster, Logan şi Sandero, susţin reprezentanţii Ford România.
Exporturile de Ford B-MAX se cifrează la 2.630 unităţi lunar, aproape dublu faţă de exporturile de automobile Dacia Duster – 1.350 unităţi, în timp ce exporturile de Dacia Sandero sunt de 750 unităţi lunar, iar cele de Logan – 735 unităţi, a precizat directorul general Ford România, Zoltan Brassai, cu ocazia testelor pentru presă ale automobilului Ford B-MAX.
B-MAX este potrivit persoanelor care solicită un automobil compact, însă spaţios, flexibil, stilat, cu tehnologie inteligentă, care oferă sentimentul de maşină premium, a declarat Brassai, care a definit modelul B-MAX ‘high tech produs în România’.
Brassai s-a referit şi la sistemul SYNC cu care poate fi dotat B-MAX, o tehnologie de comunicare dezvoltată de Ford împreună cu Microsoft, asemănătoare cu sistemul bluetooth, dar cu avantaje suplimentare pentru condusul la volan.
În plus faţă de bluetooth, SYNC – un sistem care conectează telefonul cu maşina – permite controlul vocal al muzicii, citirea mesajelor text, modul GPS, transferul automat la telefon şi apelarea numărului de urgenţă 112 în caz de accident
Sursa: Agerpres