În întreaga zonă europeană (27 de state UE plus Islanda, Norvegia și Elveția), vânzările au înregistrat, conform ACEA, o scădere chiar mai drastică, de 13,3%. Asta în condițiile în care piața europeană a autoturismelor a scăzut cu numai 4,9%.
Conform raportului ACEA, anul trecut au fost comercializate1,10 milioane de autoturisme Ford, cu circa 180.000 de unități mai puține decât în 2009. În privința cotei de piață, marca Ford a pierdut 0,8 puncte procentuale având acum doar 8% din totalul vânzărilor de autoturisme. Stephen Odell, șeful Ford of Europe explică reculul mărcii Ford în 2010 prin acțiunille unor competitori care și-au redus drastic marjele de profit pentru a câștiga cotă de piață.
„Nu ne vom submina modelul puternic și eficient de business prin «cumpărarea» de cotă de piață sau volum oferind pe scară largă stimulente excesive care pot avea efecte negative asupra imaginii companiei și asupra valorii reziduale a mașinilor vândute clienților”, a declarat Odell.
În privința viitorului, Ford anunță lansarea a nu mai puțin de 20 de noi modele și derivate în Europa în următorii trei ani, printre care un nou Ford Kuga, primul vehicul electric al mărcii (Ford Transit Connect Electric) în 2011 și Focus Electric în 2012, dar și noul model de clasă B produs exclusiv la uzina de la Craiova.