Compania de vânzări directe Amway a înregistrat, anul trecut, vânzări globale de 11,3 miliarde de dolari, în creştere faţă de cele 10,9 miliarde de dolari realiyate în 2011. Acesta este cel de-al şaptelea an consecutiv de creştere pentru companie, care şi-a majorat constant vânzările în ultimii 12 ani.
Pentru prima dată, în peste 20 de ani, vânzările au crescut în fiecare din cele 10 pieţe de top pentru Amway – China, India, Japonia, Coreea, Malaezia, Rusia, Taiwan, Thailanda, Ucraina şi Statele Unite. Pieţele care au înregistrat creşteri de două cifre în 2012 sunt Columbia, Hong Kong, Italia, Mexic, Rusia, Turcia şi Venezuela.
„Înregistrăm o creştere aproape dublă ca proporţii de când am lansat strategia de afaceri Creştere prin Inovaţie în urmă cu şase ani (…) Pentru anul acesta vedem un potenţial de creştere chiar mai mare. Continuăm să investim în lanţul de aprovizionare, producţie şi resurse ştiinţifice pentru a răspunde mai bine cererilor pieţei”, a declarat Steve Van Andel, Chairman Amway.
Amway intenţionează să investească peste 335 de milioane de dolari în extinderea facilităţilor de producţie, cercetare şi dezvoltare, inclusiv patru noi unităţi în SUA, o nouă fabrică de producţie în India şi centre secundare în China şi Vietnam.
Peste 3 milioane de oameni din întreaga lume comercializează produse Amway în peste 100 de ţări şi teritorii. Amway Corporation a fost înființată în 1959 de către Jay Van Andel și Rich DeVos. Compania este lider în domeniul vânzărilor directe, pe pieţe cheie precum China, India, Japonia şi Thailanda, fiind recunoscută ca lider mondial în industria sa.
Categoria produselor din gama suplimentelor alimentare (Nutrilite)conduce în vânzări, reprezentând 46% din vânzările companiei. Produsele din categoria frumuseţe (gama Artistry) au generat vânzări în proporţie de 26% anul trecut. Produsele pentru îngrijirea locuinţei au generat un procent de 22% din vânzări. Vânzările în primul an sunt proiectate la peste 500 de milioane de dolari. Vânzările companiei Amway care nu intră în categoriile nutriţie, frumuseţe sau îngrijirea locuinţei, cum ar fi produsele de catalog, au reprezentat 6% în 2012.
În România, Amway ajunge la afaceri de circa 21 mil. de euro. Produsele companiei sunt distribuite prin intermediul a peste 50.000 de reprezentanți direcți, în sistem multi-level-marketing (MLM). Cele mai multe comenzi sunt acoperite de Capitală, însă contribuie semnificativ și clienții din Iași, Cluj și Constanța. Valoarea medie a unei comenzi ajunge la 100 de euro.
Pe același segment de piață cu Amway, care aparține gigantului Alticor, activează și Avon, Oriflame, Zepter sau Forever Living Products. Datorită portofoliului de produse (cosmetice, suplimente alimentare, produse de îngrijire personală, de îngrijire a locuinței, vase de gătit, sisteme de tratare a apei, plus o gamă de produse premium constând în parfumuri, lenjerie și bijuterii.), compania intră în competiție și cu Beiersdorf, Procter & Gamble, Henkel sau Unilever.