Mai precis, livrările grupului german au fost stimulate de creşterea de 79% înregistrată în China, în timp ce în Europa Occidentală s-a înregistrat un avans de 28,7%.
În primele patru luni din acest an, livrările Volkswagen pe plan global au urcat cu 14%, comparativ cu perioada similară din 2022, la 2,76 milioane unităţi, conform reuters.com
Brandurile individuale din Volkswagen au avut o evoluţie mai bună în aprilie
De asemenea, brandurile individuale din grupul Volkswagen au avut o evoluţie mai bună în aprilie, comparativ cu perioada similară din 2022, singurul declin fiind înregistrat de Lamborghini, Bentley şi divizia de vehicule comerciale a Volkswagen.
Amintim că grupul german avertiza se aşteaptă anul acesta la o concurenţă mai ridicată, în urma atenuării perturbărilor din lanţurile de aprovizionare şi a sporirii competiţiei pe piaţa vehiculelor electrice din China.
Grupul german a fost încurajat să-şi menţină estimările anuale privind majorarea vânzărilor şi o rentabilitate a vânzărilor (ROS) de 7,5% – 8,5% în urma rezultatelor solide înregistrate în primul trimestru din 2023, pe fondul creşterii vânzărilor în Europa şi America de Nord.
În China, livrările au scăzut cu 14,5% iar directorul financiar Arno Antlitz a recunoscut că mai sunt încă multe de făcut pentru a-i prinde din urmă pe producătorii chinezi de vehicule electrice.
Volkswagen şi alţi producători auto străini se confruntă cu o concurenţă sporită din partea companiilor auto chineze, care accelerează ritmul şi presiunile de reducere a costurilor, pe o piaţă unde vehiculele pe bază de baterii reprezintă acum aproape o treime din noile vânzări.
„Concurenţa se va intensifica, în urma creşterii nivelului de semiconductori disponibili”, a apreciat Arno Antlitz.
Volkswagen va primi 13,2 miliarde de dolari
Amintim că autoritățile din Canada vor acorda în următorii zece ani subvenții de până la 13,2 miliarde de dolari canadieni, respectiv 8,8 miliarde de euro, grupului Volkswagen, care va construi în statul din America de Nord prima sa fabrică de baterii electrice din afara Europei.
„Investiţia va depinde de numărul de baterii fabricate şi va fi între 8 şi 13,2 miliarde de dolari canadieni”, au transmis autoritățile canadiene.
Potrivit premierului canadian Justin Trudeau, fabrica va crea „3.000 de locuri de muncă directe şi până la 30.000 de locuri de muncă indirecte”.
Unitatea va fi construită în Ontario, Canada și va avea o capacitate de 90 gigawaţi/oră (GWh), fiind cea mai mare fabrică planificată până acum de Volkswagen. Grupul german ar urma să investească până la şapte miliarde de dolari canadieni în uzina care va acoperi necesarul său de baterii din America de Nord.