Huawei Technologies, cel mai mare producător chinez de echipamente de telecomunicaţii, a raportat o creştere de 19% a vânzărilor în primul semestru din 2014, la 135,8 miliarde de yuani (21,9 miliarde de dolari), şi a anunţat că se aşteaptă să înregistreze în această perioadă o marjă a profitului operaţional de 18,3%, transmite BBC.
În mod tradiţional, Huawei s-a concentrat pe producerea echipamentelor de telecomunicaţii, dar a beneficiat de diversificarea activităţii în sectoare care înregistrează un ritm rapid de creştere, cum ar fi producerea telefoanelor mobile inteligente. În prezent, Huawei este unul dintre cei mai mari producători de smartphone-uri din lume.
Directorul financiar al companiei chineze, Cathy Meng, a afirmat că Huawei a ajuns la o creştere sustenabilă şi calitativă datorită majorării vizibilităţii brandurilor şi a vânzărilor de smartphone-uri în întreaga lume.
Conform datelor companiei de cercetare IDC, în primul trimestru din 2014 Huawei a livrat 13,7 milioane de telefoane mobile inteligente – fiind pe locul trei în lume.
Huawei, care concurează cu Ericsson AB (Suedia) şi Nokia Oyj (Finlanda) în producerea echipamentelor destinate reţelelor de telecomunicaţii, vrea să-şi majoreze vânzările la zece miliarde de dolari până în 2017.