Vânzările grupului farmaceutic sloven Krka în România au crescut în primul semestru cu 30%, la 19,9 milioane dolari, susţinute atât de produsele comercializate de mai mult timp pe piaţă, cât şi de cele lansate în ultimul an, potrivit datelor publicate de companie.
Krka a realizat vânzări de 68,7 milioane de euro în Europa de Sud-Est, în creştere cu 8% faţă de intervalul similar din 2009, iar cel mai mare avans a avut loc în România, Bosnia-Herzegovina şi Macedonia, se arată în raportul financiar al companiei.
O creştere ceva mai lentă a fost consemnată în Croaţia, Bulgaria, Serbia şi Albania.
Între produsele care au susţinut vânzările din România, Krka a menţionat cele destinate consumului uman comercializate de mai mulţi ani precum Bilobil, Enap şi Ciprinol, dar şi unele lansate în ultimul an, cum ar fi Oprymea, Prenessa şi Lorista. La nivel de grup, vânzările de produse şi servicii au urcat cu 5%, la 500 milioane euro.
Creşteri au fost înregistrate atât pentru medicamentele cu prescripţie şi fără prescripţie (OTC), cât şi pentru produsele veterinare. Astfel, vânzările cu prescripţie au avut un avans de 4%, la 420,5 milioane euro iar OTC-urile cu 17%, la 47,5 milioane euro.
Profitul net s-a majorat cu 17%, la 91,2 milioane euro.
În România, a doua mare piaţă a companiei în Europa de Sud-Est, după Croaţia, vânzările au avansat cu 34% în cazul medicamentelor cu prescripţie şi cu 26% în cazul celor OTC.
Krka produce medicamente generice pe care le comercializează în peste 70 de state la nivel mondial. Firma are centre de producţie şi distribuţie în Slovenia, Polonia, Rusia şi Croaţia.
Potrivit grupului, Krka este al treilea furnizor de medicamente generice din România.