Volumul vânzărilor de ciment Lafarge în România a scăzut cu 39,7% în primul semestru, iar rezultatele grupului francez pe piaţa românească au fost afectate atât de condiţiile economice dificile, cât şi de deprecierea leului în raport cu euro.

Pe de altă parte, Lafarge notează un efect pozitiv de 3,5% asupra activităţii grupului în România determinat de variaţiile de preţ, varietatea de produse comercializate şi tipurile de clienţi deserviţi, se arată într-o prezentare a grupului francez, unul dintre liderii globali ai industriei cimentului şi materialelor de construcţii.

Astfel, activitatea Lafarge în România pe piaţa cimentului a înregistrat, în primul semestru, un declin de 36,2% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Totodată, în România, ca şi în Polonia, preţurile practicate de Lafarge s-au menţinut la un nivel constant în prima jumătate a anului, din cauza condiţiilor economice dificile, iar deprecierea leului în raport cu euro a avut un impact negativ asupra rezultagelor grupului.

Lafarge estimează restrângerea pieţei cu 25%

Pentru întregul an, Lafarge anticipează o restrângere a pieţei româneşti a materialelor de construcţii cu 20-25%, la preţuri constante sau mai reduse.

Vânzările Lafarge în Europa Centrală şi de Est au scăzut, în primul semestru, cu 43%, la 489 milioane euro, de la 853 milioane euro în perioada similară a anului trecut, se arată într-un raport al producătorului francez de materiale de construcţii.

Profitul operaţional obţinut de grup în regiune s-a redus cu 63% în intervalul analizat, la 110 milioane euro, de la 297 milioane euro.

Vânzările de ciment ale Lafarge în Europa Centrală şi de Est au coborât cu 34% în prima jumătate a anului, iar condiţiile „adverse” de piaţă din regiune au afectat semnificativ profitul operaţional al diviziei de agregate-betoane a grupului, se mai arată în raport.

Încasările Lafarge din vânzări la nivel mondial au scăzut cu 12% în primele şase luni comparativ cu perioada ianuarie-iunie din 2008, la 7,99 miliarde euro, de la 9,07 miliarde euro, iar profitul operaţional al grupului s-a redus cu 30%, la 1,13 miliarde euro, de la 1,61 miliarde euro.

Profitul net înainte de includerea factorilor excepţionali obţinut de Lafarge în primele şase luni a scăzut cu 58%, la 327 milioane euro, de la 773 milioane euro.

Grupul francez deţine, pe piaţa românească, firmele Lafarge Ciment, Lafarge Agregate şi Betoane şi Lafarge Arcom Gips.

Vânzările de ciment ale Lafarge în România au crescut cu 8% în primul trimestru, evoluţie determinată, în principal, de majorarea volumelor comercializate.

Grupul este prezent pe piaţa românească din 1997.

SURSA: Mediafax