Vânzările Metro Cash & Carry România, companie controlată de grupul german de retail Metro, au scăzut anul trecut cu 17,5%, la 1,228 miliarde euro, de la 1,49 miliarde euro în 2008. Informaţiile sunt cuprinse în rapoartele anuale pentru 2008 şi 2009 prezentate de Metro. Grupul german mai deţine în România reţeaua de hipermarketuri Real, care a avut în 2008 afaceri de peste 600 milioane euro. Numărul total al angajaţilor Metro a scăzut anul trecut la 14.844, de la 15.619 l
Vânzările Metro Cash & Carry România, companie controlată de grupul german de retail Metro, au scăzut anul trecut cu 17,5%, la 1,228 miliarde euro, de la 1,49 miliarde euro în 2008.
Informaţiile sunt cuprinse în rapoartele anuale pentru 2008 şi 2009 prezentate de Metro.
Grupul german mai deţine în România reţeaua de hipermarketuri Real, care a avut în 2008 afaceri de peste 600 milioane euro.
Numărul total al angajaţilor Metro a scăzut anul trecut la 14.844, de la 15.619 la finele lui 2008, dintre care circa 5.700 la divizia Cash & Carry şi alţi .8.700 la hipermarketurile Real.
Grupul Metro a deschis în 2009 patru hipermarketuri Real în România, numărul acestora urcând de la 20 la 24 de unităţi. Alături de cele 24 de magazine Cash & Carry, reţeaua Metro în România a crescut de la 44 la 48 de locaţii.
Scăderi şi în Ungaria, Rusia şi Ucraina
Criza financiară şi economică a afectat puternic afacerile Metro în Europa de Est, România numărându-se printre ţările unde grupul a observat cele mai abrupte scăderi ale cererii, alături de Ungaria, Rusia şi Ucraina.
România, Bulgaria şi Slovacia au consemnat, potrivit Metro, cele mai puternice contracţii ale sectorului de retail, însă vânzările Real în România şi Rusia au contribuit pozitiv la rezultatele diviziei de hipermarketuri a grupului german, cu creşteri procentuale de două cifre, se menţionează în raportul pentru 2009.
Şi deprecierea monedelor naţionale ale statelor din regiune în raport cu euro a afectat afecerile Metro anul trecut, grupul notând că evoluţiile ratelor de schimb din România, Rusia şi Ucraina au avut cele mai negative efecte.
Grupul Metro este prezent în 32 de ţări din Europa, Asia şi Africa şi a avut anul trecut afaceri în valoare totală de peste 65,5 miliarde euro, în scădere cu circa 3,6% faţă de 2008, generate de o reţea de peste 2.100 de magazine Cash & Carry, Real, Media Markt and Saturn şi Galeria Kaufhof.
SURSA: Mediafax