Interesul candidaţilor în ceea ce priveşte piaţa online a muncii se îndreaptă mai degrabă către zona vânzărilor, a marketingului, a recrutărilor şi a joburilor din domeniul administrativ, în ciuda faptului că domeniul IT predomină, însă este la mare distanţă de echilibru, atunci când se pun în balanţă cererea şi ofertă, conform unui studiu realizat pe o perioadă de şapte luni de specialiştii unui site de joburi.
În această perioadă, cea mai atrăgătoare poziţie s-a dovedit a fi trainer, urmată de un internship în domeniul resurselor umane. Pe podium a urcat şi poziţia de recepţionist, la foarte mică distanţă faţă de cea de recrutor. Agent servicii clienţi ocupă un onorabil loc 5 şi desparte astfel jobul de recrutor de unul asemănător: reprezentant HR. Assistent manager şi office assistant, cele care reprezintă domeniul administrativ în topul celor mai căutate 10 joburi de către tinerii români, se regăsesc pe locurile 7 şi 8, în timp ce collection officer şi reprezentant customer închid acest top, potrivit Agerpres. Chiar dacă în primele 10 joburi care au strâns cele mai multe aplicări Vânzările nu se diferenţiază de alte domenii, lucrurile se schimbă radical atunci când este vorba şi despre celelalte 40 de poziţii care succed.
Conform aceluiaşi studiu, 42% dintre tineri îşi doresc să activeze în domeniul vânzărilor, fie că este vorba despre poziţii de tip B2B (Business to Business), de consilieri clienţi sau de agenţi call center. Următoarele două domenii – marketing şi administrativ – împart acelaşi procentaj – 16%. Cu patru procente mai puţin decât cele două, domeniul resurselor umane are şi el un rol important în comportamentul candidaţilor, în timp ce 8% din totalul aplicărilor se îndreaptă către sectorul financiar şi contabilitate.
IT-ul, domeniul cu cea mai bogată ofertă din partea companiilor, este unul dintre codaşii clasamentului şi se prezintă cu doar 4% în top 50 cele mai atrăgătoare joburi, acolo unde ultimele două procente rămase sunt împărţite, în mod egal, de publicitate şi PR. Cu toate că atunci când vine vorba de locurile de muncă existente în online primul pas pe care tinerii îl fac este să selecteze domeniul şi localitatea în care vor să activeze, brandul este următorul criteriu pentru alegerile lor. Astfel, Nestle a dovedit că are o imagine pozitivă în rândul aplicanţilor, în condiţiile în care opt dintre cele 50 de joburi populare se află sub sigla lor. Următorii pe lista preferinţelor sunt cei de la Domo, iar de o atenţie aparte se bucură şi branduri precum Banca Transilvania, CGS, PwC sau PepsiCO, se mai arată în studiu.