Înmatriculările mașinilor noi au crescut cu doar 0,4%, comparativ cu un an în urmă, până la 1,03 milioane de unități luna trecută, a anunțat joi Asociația Producătorilor Europeni de Automobile. Vehiculele plug-in au reprezentat o parte mai mică din vânzările totale, deoarece mulți consumatori au optat pentru mașini hibride mai puțin costisitoare, potrivit Bloomberg.
Cererea de vehicule electrice scade dramatic
Vânzările mașinilor electrice au scăzut dramatic în ultimele luni în Europa, în parte din cauza guvernelor care au redus stimulentele financiare pentru achiziționarea mașinilor alimentate cu baterii.
Germania a tăiat brusc subvențiile pentru vehiculele electrice la mijlocul lunii decembrie, iar tendința economică persistentă a țării a afectat cheltuielile consumatorilor. Vânzările mașinilor complet electrice au scăzut cu 37% în iulie.
„Factorul decisiv care limitează o adoptare mai largă a vehiculelor electrice este prețul ridicat”, a declarat Constantin Gall, managing partner la EY, din München. „Producătorii extind în mod forțat co-existența costisitoare a motoarelor cu ardere și a mașinilor electrice.”
Producătorii auto încetinesc planurile de a abandona motorul cu ardere internă
Scăderea cererii pentru vehicule electrice determină producătorii auto să reducă și să încetinească planurile de a abandona motorul cu ardere internă.
Volkswagen caută reduceri mai mari ale costurilor, dincolo de posibila închidere a unei fabrici Audi EV de lângă Bruxelles.
Directorul executiv al Stellantis, al doilea cel mai mare producător din regiune, a redus mărcile cu performanțe slabe ale companiei, după ce venitul net s-a aproape înjumătățit în primele șase luni ale anului.
Mercedes-Benz și-a redus previziunile și a susținut obiectivele pe termen mediu pentru vânzarea vehiculelor electrice, declarând că tranziția de la mașinile cu ardere inernă va dura mai mult decât se aștepta.
Cu cererea tot mai scăzută a vehiculelor electrice în Europa, vânzările mașinilor hibride au crescut cu aproximativ 22% în primele șapte luni ale anului.
Cota de piață pentru hibridele plug-in, care funcționează ca adevărate vehicule electrice pentru o gamă limitată înainte de a fi predate unui motor cu ardere, a scăzut de la an la an.
VE au reprezentat în august 13,6% din vânzările totale
Perspectivele pieței europene de VE sunt complicate și mai mult de tensiunile comerciale cu China.
Uniunea Europeană a acuzat Beijingul că își subvenționează în mod nedrept industria de VE și a anunțat taxe suplimentare pentru mașinile electrice din China. Aceste tarife sunt programate să intre în vigoare până în noiembrie.
Vehiculele electrice au reprezentat 13,6% din vânzările totale, luna trecută, în scădere față de 14,5% anul trecut.
Vânzările mașinilor pe benzină au scăzut cu 8,4%, în timp ce ale vehiculelor diesel au scăzut cu 11%. Hibrizii au avut cel mai mare câștig al lunii, crescând cu 24%.
Vânzările Tesla au continuat să scadă cu 15% în luna iulie.