Vanzarile Mazda pe piata autohtona s-au triplat in primele zece luni din 2008 fata de aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la 2.291 unitati.

Desi atat piata auto globala cat si cea nationala au fost afectate de scaderea volumelor comercializate, Mazda a decis ca pentru piata romaneasca sa-si revizuiasca in plus, de la 2.000 la 2.500 de unitati tinta de vanzari pentru acest an.

Cel mai bine vandut model Mazda in acest an a fost pana acum Mazda 3, cu un total de 741 masini, urmat de Mazda 2 (727 unitati), Mazda 6 (391 autovehicule) si CX-7 (3113 unitati).

In luna octombrie compania a comercializat pe piata autohtona 218 autovehicule, in crestere cu 77,2% fata de aceeasi luna din 2007.

„Toate modelele din gama au o evolutie buna. […] Sunt sigur ca vom depasi si aceasta tinta (2.500 unitati), ajungand la un total de 2.700 de vehicule vandute in acest an”, a declarat Cristian Rigu, Country Manager Mazda Romania.

Mai mult, in urmatoarele luni reteaua de distributie Mazda isi va extinde aria de acoperire, printr-un nou dealer in Oradea: Anvelo Centre. Astfel, numarul total de puncte de vanzare Mazda in Romania va ajunge la 16.

Pe segmentul autoturismelor, cresterile s-au mai ponderat in ultima perioada, insa Mazda nu este singura marca ce a inregistrat plusuri semnificative.

In primele noua luni ale acestui an au fost inregistrate cresteri importante si la marci precum Kia (311%), aceasta fiind urmata de Mazda (296%), Cadillac (145%), Maserati (115%), Jaguar (108%), Dodge (104%), Subaru (95 %), Saab (81%), Lancia (78%) si Suzuki (72%).

Conform Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), in acest an, piata auto din Romania va inregistra o usoara scadere generala, mai insemnata fiind pe segmentul autoturismelor.

Pentru acest an fiscal, Mazda se asteapta ca vanzarile globale sa creasca cu 3%, la 1,405 milioane de vehicule. Totusi, aceste cifre sunt cu 75.000 de unitati sub nivelul estimat anterior.

Cresterea generala a vanzarilor cu 3% va fi sustinuta, potrivit companiei, de cresterea vanzarilor cu 13% in Europa (la 370.000 de unitati), in timp ce pentru piata din SUA se estimeaza o scadere cu cinci procente, la 280.000 de unitati.

Companaia si-a revizuit in luna octombrie prognozele privind veniturile pentru acest an, ca urmare a crizei financiare internationale si a scaderii cererii, in special pe piata americana.

Compania se asteapta la un profit operational in valoare de 90 miliarde de yeni (833,3 milioane de dolari) pentru anul fiscal, ce se va incheia in 31 martie 2009. Prognoza anterioara, anuntata in date de 30 octombrie, se situa in jurul sumei de 115 miliarde de yeni.

Noua „tinta” privind profitul operational al companiei se situeaza cu 44,5% mai jos fata de rezultatele obtinute cu un an inainte.

De asemenea, compania se asteapta ca veniturile sale nete sa scada la 50 miliarde de yeni (463 milioane de dolari), adica cu 20 de miliarde de yeni mai mult fata de anticiparile de pana acum.

Potrivit lui Hisakazu Imaki, CEO al companiei, Mazda va recurge la o strategie de reducere a costurilor in urmatoarea perioada de timp. Mai mult, va apela si la reducerea productiei in Japonia.

Revizuiri similare ale rezultatelor financiare au fost efectuate si de catre companiile concurente ale Mazda: Honda si Mitsubishi.