Profitul grupului german Daimler AG a înregistrat o creştere modestă în trimestrul doi din 2016, majorarea vânzărilor diviziei sale de lux Mercedes-Benz compensând costurile înregistrate cu rechemarea vehiculelor şi amenda primită de la UE, transmit DPA, AP şi Reuters.
În perioada aprilie – iunie 2016, profitul net a urcat cu 7%, la 2,4 miliarde de euro (2,6 miliarde de dolari), de la 2,3 miliarde de euro în trimestrul doi din 2015.
Costurile legale au împiedicat Daimler să obţină o majorare mai semnificativă a profitului, se arată într-un comunicat al producătorului auto german.
Veniturile au crescut cu 3% în trimestrul doi din 2016, la 3,86 miliarde de euro, datorită majorării vânzărilor Mercedes-Benz, în timp ce la divizia de camioane veniturile au scăzut la 8,7 miliarde de euro, de la 9,4 miliarde de euro perioada aprilie – iunie 2015, în urma reducerii cererii pe pieţele emergente.
Daimler se aşteaptă la "o uşoară creştere a veniturilor în 2016", pe fondul performanţelor solide din Europa Occidentală şi Asia, în special din China.
Decizia Marii Britanii de a ieşi din UE (Brexit) nu va afecta probabil cererea de automobile, a estimat joi şeful Daimler, Dieter Zetsche.
"De la referendumul din 23 iunie nu am observat efecte semnificative asupra cererii pentru produsele noastre", a declarat Zetsche adăugând că nu se aşteaptă ca Brexitsă ducă la o scădere a vânzărilor în Europa anul acesta.
Vânzările Mercedes-Benz au urcat în primele şase luni din acest an cu 12,1%, la 1.006.619 vehicule, datorită cererii solide din Europa şi China.
Un grup de producători de camioane din Germania, Franţa, Italia şi Olanda vor primi o amendă-record, de 2,93 miliarde de euro (3,2 miliarde de dolari), de la Uniunea Europeană (UE), deoarece au format un cartel pentru a fixa un nivel ridicat şi artificial al preţurilor pe socoteala consumatorilor, cel mai afectat fiind grupul german Daimler, a anunţat, marţi, Comisia Europeană (CE).
"Este inacceptabil ca firmele MAN, Volvo/Renault, Daimler, Iveco şi DAF, responsabile pentru 90% dintre camioanele de tonaj mediu şi mare produse în Europa, să fie parte a unui cartel, în loc să concureze una cu alta", a declarat comisarul european pentru concurenţă, Margrethe Vestager.
Cele cinci companii au fixat preţurile timp de 14 ani şi au obligat clienţii să suporte costurile pentru îndeplinirea standardelor de mediu, susţine Comisia Europeană.
MAN SE, subsidiară a Volkswagen, a scăpat de amenda de 1,2 miliarde de euro, întrucât a colaborat strâns cu autorităţile. Daimler şi DAF vor primi amenzi record, de un miliard de euro, respectiv 753 milioane de euro, în timp ce Volvo/Renault şi Iveco vor plăti amenzi de 670 milioane de euro, respectiv 495 milioane de euro.
Principalii şase producători europeni de camioane au fost verificaţi de Comisia Europeană în perioada 1997 – 2011.