Vânzările retailerul german Metro AG au înregistrat o creştere modestă în trimestrul patru al anului său fiscal 2016/2017, pe fondul efectelor pozitive ale achiziţiilor şi ale diviziei online, transmit MarketWatch şi Reuters.
Vânzările like-for-like (la magazinele deschise de peste un an) au urcat cu 0,5%, la 9,2 miliarde de euro (10,88 miliarde de dolari), de la 9,1 miliarde de euro în perioada similară a anului trecut, în timp ce analiştii se aşteptau la 40,64 miliarde de euro.
În luna februarie a acestui an, acţionarii Metro au votat în favoarea divizării grupului în două entităţi, una care va cuprinde operaţiunile angro Metro Cash & Carry, care vor păstra denumirea Metro, în timp ce activităţile de distribuţie de produse electronice de larg consum, regrupate sub marca Metro-Saturn, vor fi rebotezate Ceconomy.
"Noul Metro şi-a majorat vânzările în primul trimestru de când raportează rezultatele independent. Putem aprecia că 2017 a fost un an de succes deoarece am finalizat cu bine divizarea companiei", a afirmat Olaf Koch, preşedintele Board-ului Metro.
Vânzările totale ale Metro au urcat cu 1,6%, la 37,1 miliarde de euro. La acest rezultate a contribuit şi Pro ŕ Pro, una dintre cele mai importante companii de distribuţie de alimente din Franţa, achiziţionată de Metro la începutul anului.
Retailerii europeni sunt în proces de consolidare pe fondul concurenţei agresive din partea Amazon, care pune presiune pe preţuri.
Metro Group este una dintre cele mai mari şi mai extinse companii de retail din lume, cu 2.000 de locaţii în 29 de ţări şi peste 220.000 de angajaţi. Divizia Metro Cash & Carry s-a lansat oficial în România în luna octombrie 1996, când a deschis primul magazin din Bucureşti. Astăzi, reţeaua numără 32 de magazine în 24 de oraşe. (Sursa: Agerpres)