Vânzările Metro au scăzut cu 2,7% în trimestrul II

Retailerul german Metro AG a raportat un profit trimestrial în linie cu estimările analiştilor, după ce majorarea vânzărilor în timpul Sărbătorilor de Paşte a compensat cererea mai slabă la magazinele de electronice ale companiei, transmite Bloomberg.

În perioada aprilie – iunie 2014, profitul înainte de taxe, dobânzi şi elemente excepţionale a ajuns la 276 milioane de euro (370 milioane de dolari), în timp ce analiştii se aşteptau la 275,1 milioane de euro.

Vânzările au scăzut cu 2,7% în trimestrul II 2014, la 14,33 miliarde de euro, faţă de estimările analiştilor de 14,9 miliarde de euro.

'Măsurile adoptate şi investiţiile efectuate îşi arată roadele', a afirmat directorul general Olaf Koch, al cărui contract a fost extins cu trei ani de către Consiliul de Supervizare al Metro.

Metro a reafirmat, joi, că se aşteaptă la un profit operaţional de aproximativ 1,75 miliarde de euro în anul fiscal 2014, în linie cu câştigul din exerciţiul financiar precedent.

Acţiunile Metro au scăzut anul acesta la bursă cu 18%, după ce, în martie, compania a anunţat că este nevoită să amâne listarea unui pachet de 25% din acţiunile diviziei sale din Rusia, din cauza crizei din Ucraina. Grupul german vroia să utilizeze banii generaţi de această listare pentru a investi pe pieţele emergente.

Portofoliul Metro s-a modificat, în ultimul an, după ieşirea magazinelor Media Markt de pe piaţa din China şi închiderea a două magazine Cash & Carry în Egipt. În primul trimestru, Metro a deschis 36 de magazine noi în întreaga lume.

Metro se aşteaptă la un profit operaţional de aproximativ 1,75 miliarde de euro în anul fiscal 2014.

Metro are peste 700 de magazine Cash & Carry în 29 de ţări, însă, în ultima perioadă, a început să crească pe pieţele emergente pentru a compensa tendinţa de scădere a vânzărilor în Europa Occidentală. Pieţele emergente sunt responsabile pentru o treime din vânzările Metro, în prezent.

Luna trecută, Metro AG a ajuns la un acord cu privire la vânzarea supermarketurilor sale Real din Turcia, acestea fiind singurele pe care grupul le mai avea în străinătate.

Fără a preciza valoarea tranzacţiei, Metro a informat că a semnat un acord privind vânzarea celor 12 magazine Real din Turcia cu firma Haci Duran Begendik, urmând ca tranzacţia să se încheie în vara acestui an, după obţinerea autorizaţiilor necesare.

Metro a precizat că Turcia va rămâne o piaţă importantă pentru alte branduri, precum Cash & Carry şi Media-Saturn.

Real şi-a vândut operaţiunile din Europa de Est încă din 2012 către grupul francez Auchan, pentru 1,1 miliarde de euro. Pe piaţa locală, la data de 12 septembrie 2013, Auchan România a finalizat achiziţia a 20 de magazine Real de la Metro Group şi a realizat transformarea lor în Auchan până la data de 11 aprilie 2014, în mai puţin de 6 luni de lucrări de remodelare.

Metro Group este una dintre cele mai mari şi mai extinse companii de retail din lume.

Metro Cash & Carry s-a lansat oficial în România în luna octombrie 1996, când a deschis primul magazin din Bucureşti. Astăzi, reţeaua numără 32 de magazine în 24 de oraşe.

Agerpres