Vânzările Metro pe pieţele din Europa de Est au scăzut cu 13% în primele nouă luni, la 11,2 miliarde euro, de la 12,9 miliarde euro în perioada similară a anului trecut, afacerile grupului german fiind afectate în principal de modificările de preţuri şi de fluctuaţiile valutare nefavorabile.

În condiţii comparabile, respectiv la cotaţii valutare constante, încasările Metro din vânzări în Europa de Est ar fi urcat cu 2,6% în intervalul analizat, se arată într-un comunicat prezentat marţi de retailer.

Profitul EBIT (înainte de dobânzi şi impozitare) obţinut de grupul german în regiune a scăzut cu 30,7%, de la 563 milioane euro la 390 milioane euro, se arată în raportul trimestrial al grupului.

Zona iese foarte lent din criză

„Relansarea economică este foarte lentă în Europa de Est. Totuşi, deprecierea valutară a încetinit. Exodul de capital şi scăderea cererii pentru exporturile către Europa de Vest continuă să afecteze economiile acestor ţări (…) Sectorul de retail din regiune nu s-a putut deconecta de evoluţia economiei şi a înregistrat până acum în acest an contracţii semnificative, după rate de creştere de două cifre în 2008”, se arată în raportul Metro.

Vânzările diviziei Cash & Carry a grupului în Europa de Est au scăzut cu 14,7% în primele nouă luni, de la 9,3 miliarde euro la 7,9 miliarde euro, iar reţeaua de magazine Real a înregistrat un declin de 8,6% al veniturilor în regiune, de la 2 miliarde euro la 1,8 miliarde euro.

Metro deţine în România 45 de magazine, dintre care 24 în reţeaua Cash & Carry, respectiv 21 în reţeaua Real.

Grupul german mai are două divizii importante de retail, Media Markt and Saturn şi Galeria Kaufhof, care nu sunt reprezentate şi pe piaţa românească.

Vânzările Metro la nivel mondial au scăzut cu 3,7% în perioada ianuarie-septembrie, de la 47,8 miliarde euro la 46,1 miliarde euro. Metro a înregistrat un profit net de 82 milioane euro în primele nouă luni, comparativ cu o pierdere de 206 milioane euro în aceeaşi perioadă a anului trecut.

SURSA:Mediafax