Estimările Mobexpert pentru primul trimestru 2009 prevedeau o stagnare a vânzărilor, în condiţiile menţinerii preţurilor produselor în lei la nivelul anului 2008. Situaţia din piaţă a condus, însă, la o scădere cu aproximativ 5% a vânzărilor în lei în primul trimestru din 2009, faţă de perioada similară a anului trecut. În euro, devalorizarea accentuată a monedei naţionale a determinat scăderea vânzărilor cu peste 20%, se arată într-un comunicat al companiei. Pe se
Estimările Mobexpert pentru primul trimestru 2009 prevedeau o stagnare a vânzărilor, în condiţiile menţinerii preţurilor produselor în lei la nivelul anului 2008. Situaţia din piaţă a condus, însă, la o scădere cu aproximativ 5% a vânzărilor în lei în primul trimestru din 2009, faţă de perioada similară a anului trecut.
În euro, devalorizarea accentuată a monedei naţionale a determinat scăderea vânzărilor cu peste 20%, se arată într-un comunicat al companiei.
Pe segmentul de mobilier pentru casă şi decoraţiuni, vânzările din primul trimestru 2009 au scăzut cu 3% iar pe segmentul mobilierului pentru birou cu aproximativ 10%.
Magazinele Mobexpert din Bucureşti au înregistrat scăderi mai mici comparativ cu cele din ţară, cea mai bună evoluţie a vânzărilor fiind înregistrată de magazinele integrate în centre comerciale în defavoarea celor de sine stătătoare. Ca o menţiune, vânzările magazinului din Băneasa au crescut cu 5% în primul trimestru 2009, comparativ cu perioada similară din anul trecut.
Estimările Mobexpert pentru cel de-al doilea trimestru 2009 prevăd o scădere a vânzărilor de aproximativ 8-10%, luând în considerare faptul că nu se anticipează, pe termen scurt, îmbunătăţiri ale climatului economic general sau scăderi ale costului creditării care să susţină redresarea consumului.
SURSA: Mobexpert