Piaţa accesoriilor conectate ('wearables') ar urma să înregistreze o creştere mai mică în 2016 comparativ cu explozia vânzărilor din 2015, consumatorii ezitând înainte de a achiziţiona noi produse, arată un studiu publicat joi de firma de cercetare de piaţă IDC.
În 2016, vânzările mondiale de accesorii conectate ('wearables') ar urma să avanseze cu 29,4% până la 102,2 milioane unităţi, estimează IDC. Aceasta, după ce în 2015 au crescut cu 171% graţie lansării ceasurilor inteligente Apple Watch şi a altor dispozitive conectate în domeniile sportului sau sănătăţii, scrie Agerpres.
Pe categorii de dispozitive conectate, IDC estimează că livrările totale de ceasuri inteligente (smartwatch) vor creşte cu 3,9% în acest an până la 20,1 milioane unităţi. În ceea ce priveşte livrările de accesorii conectate de bază, care nu rulează aplicaţii dezvoltate de o terţă parte, acestea ar urma să se ridice la 80,7 milioane unităţi în acest an.
Cu toate acestea, analistul IDC Ramon Llamas prognozează o creştere mai puternică pentru vânzările de smartwatch în următorii ani pe măsură ce noile dispozitive care vor fi lansate vor semăna cu ceasurile tradiţionale, vor putea să funcţioneze independent de telefoanele mobile şi vor fi mai ieftine, ceea ce le va face mai atractive pentru un segment mai mare de consumatori.