Piaţa mondială de display-uri pentru tablete ar putea creşte cu 56% în acest an până la 126,6 milioane unităţi, graţie vânzărilor de tablete iPad, dar şi a altor produse concurente cu o diagonală mai mică, a estimat firma de cercetare de piaţă IHS iSupply.
Potrivit estimărilor IHS iSupply, segmentul de ecrane cu o diagonală de 9 inchi (22,9 centimetri), segment dominat de iPad, va fi responsabil pentru 59% din vânzări. Cel mai puternic ritm de creştere îl vor înregistra însă ecranele cu o diagonală de 7 inchi, care sunt utilizate la tablete precum Galaxy Tab (Samsung), Kindle Fire (Amazon), Nook Tablet (Barnes & Noble) şi alte tablete care utilizează sistemul de operare Google Android.
Aproximativ 74,3 milioane display-uri pentru tablete cu o diagonală de 9 inchi ar urma să fie livrate în acest an, în creştere cu 35% faţă de 55,2 milioane unităţi în 2011. Pe locul al doilea se vor situa display-urile cu o diagonală de 7 inchi, care vor controla 32% din piaţă în 2012 faţă de 26% în 2011. IHS iSupply estimează că 41,1 milioane display-uri pentru tablete cu o diagonală de 7 inchi ar urma să fie livrate în acest an, dublu faţă de 20,8 milioane unităţi anul trecut.
Piaţa tabletelor informatice, care potrivit unor analişti ar putea să o depăşească pe cea a ordinatoarelor portabile în câţiva ani, este încă dominată de grupul american Apple. În al doilea trimestru al acestui an, 17 milioane din cele 25 milioane tablete vândute la nivel mondial au fost tablete iPad. Pe locul al doilea se situează Samsung cu 2,4 milioane tablete vândute în al doilea trimestru.
Sursa: Agerpres