Viorel Tofan, directorul general al companiei Dinamic 92 Distribution, unul dintre cei mai mari distribuitori de anvelope din România, consideră că „volumul de comerț on-line cu anvelope în Romania are o pondere mică și nu se vor genera vânzări mari pe acest canal”. Asta chiar dacă tot mai mulți români se află în aceste zile în căutarea anvelopelor de iarnă. Oficialul este de părere că „avantajul achiziției on-line este reprezentat de preț, dar există și multe dezavantaje”. Printre acestea, Tofan enumeră faptul că nu sunt oferite și servicii adiționale, consilierea fiind foarte importantă în momentul alegerii unei anvelope, iar stocurile afișate pe site-uri nu sunt sigure. Astfel se poate pierde timp până se primește produsul.
Conform comercianților, românii preferă și în acest an cauciucurile „de buget”, adică cele ieftine. Acestea reprezintă nu mai puțin de 65% din piață, conform unor estimări. Vânzările de anvelopele „medii” reprezintă încă 10%, iar restul de 25% din achiziții se îndreaptă către produsele „premium”.
De asemenea, directorul comercial al Michelin România și Balcani, Cedric Binoit, a declarat pentru Capital că, „deoarece acesta este primul an în care legea intră în vigoare, şi nu avem un precedent, cred că românii vor aştepta până în ultimul moment pentru a cumpăra și schimba anvelopele de vară cu cele de iarnă. Probabil că cei care vor rămâne cu anvelope de vară la 1 noiembrie, vor invoca ca scuză lipsa disponibilității atelierelor de lucru. Cred că este important ca şoferii să-și ia măsuri de precauţie şi să nu amâne până în ultima zi schimbarea anvelopelor”. În privința comerțului on-line cu anvelope, oficialul Michelin este convins că acesta va crește. „Este clar că Internetul este un canal de distribuţie în creştere în toate ţările din Europa. În România, nu avem o date clare asupra aşteptărilor utilizatorului final cu privire la cumpăraturile on-line pentru anvelope. Avantajele unei achiziții de anvelope on-line sunt, în primul rând generate de dorința consumatorilor de a reduce timpul de cumpărare. Însă, acest timp câștigat se transforma în costuri de curierat pentru produsul achiziționat și, bineînțeles, în găsirea celui mai bun atelier auto pentru a monta cel mai bine anvelopele cumparate”.
Binoit menționează și că „sunt în continuare mult mai mulți români care preferă să intre direct într-un magazin, să interacționeze cu vânzătorul care are rol de consilier în achiziția anvelopelor, să vadă ce cumpără și să compare la fața locului modelele între ele. O achiziție on-line îi aduce câștig de timp consumatorului ocupat și comod, iar una offline îi aduce pasionatului de cumpărături sau de autovehicule, experiența cumpărării și interacțiunea directă cu produsele și cu vânzătorul. Ambele variante satisfac consumatori cu profil diferit.”

Citiți în revista Capital care apare luni un articol despre piața anvelopelor de iarnă și efectele impunerii de către autorități a utilizării acestora.