Marea Britanie ar urma să fie în 2016 lider european la vânzările online de produse alimentare, cu o cifră de 13,7 miliarde de euro faţă de 7,1 miliarde de euro în 2012, urmată de Franţa unde vânzările ar urma să crească până la 10,6 miliarde de euro în 2016 de la 5 miliarde de euro anul trecut.

‘Vânzările online de produse alimentare şi bunuri de larg consum înregistrează un ritm de creştere fenomenal în Europa. Tehnologia schimbă în mod radical modul în care oamenii cumpără produse de băcănie’, a declarat directorul general de la IDG, Joanne Denney-Finch.

Potrivit IDG, chiar şi Germania (unde marile lanţuri de distribuţie Lidl şi Aldi au început să vândă online produse de băcănie) ar urma să înregistreze o dublare a vânzărilor online până la 2,5 miliarde de euro în 2016, de la 1,1 miliarde de euro în 2012.

Pe piaţa din Olanda vânzările online de produse de băcănie vor creşte până la 1,6 miliarde de euro de la 600 milioane euro anul trecut iar în Elveţia aceleaşi vânzări ar urma să crească până la 1,1 miliarde de euro de la 700 milioane euro în 2012.

Comercianţii britanici au făcut progrese importante în vânzarea de produse alimentare online, acest gen de afaceri înregistrând o creştere de 16% pe an, chiar dacă logistica pentru livrarea produselor proaspete este mult mai complexă şi mai scumpă decât cea pentru bunuri care nu sunt perisabile.

La rândul lor, o serie de mari grupuri europene de distribuţie, precum Tesco, Asda, Carrefour şi Ahold, au început să pună la punct sute de puncte de colectare pentru a da cumpărătorilor mai multă flexibilitate în ceea ce priveşte recepţia comenzilor făcute online.

SURSA: Agerpres