Praktiker România a înregistrat în primele nouă luni o cifră de afaceri de 186,9 milioane de euro, în scădere cu 13,9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. La o suprafaţă comercială comparabilă (like for like – n.r.), vânzările retailerului de bricolaj au scăzut şi mai mult, cu 21,5%, potrivit raportului trimestrial al grupului german Praktiker, care deţine şi subsidiara din România.
Compania operează pe piaţa românească o reţea de 26 de magazine, cu trei unităţi mai mult decât deţinea la sfârşitul trimestrului al treilea al anului trecut.
Praktiker România a început să raporteze scăderi ale vânzărilor în primul trimestru al acestui an, când afacerile au coborât cu 15,6%. Deşi într-o mică măsură, scăderea vânzărilor a încetinit pe pacursul acestui an, retailerul raportând o reducere a cifrei de afaceri cu 14,3% la semestru, respectiv cu 13,9% la nouă luni.
La nivel de grup, Praktiker a înregistrat o scădere cu 5% a vânzărilor în primele nouă luni, la 2,86 miliarde de euro, iar profitul net s-a redus cu 87,5%, la 7,5 milioane de euro. Praktiker deţine 336 de magazine în Germania, Luxemburg, Grecia, Polonia, Ungaira, Turcia, România, Bulgaia şu Ucraina.