Veniturile consolidate la nivel mondial ale grupului Renault au scăzut în primul trimestru cu 30,8%, la 7,08 miliarde de euro, la un declin al vânzărilor cu 22,4%, care a urmat tendinţa generală a pieţei, a anunţat producătorul auto francez, informează Mediafax.Divizia de automobile a consemnat venituri de 6,634 miliarde de euro, în scădere cu 31,8%, pe o piaţă auto puternic afectată de criză şi în condiţiile reducerii stocurilor din reţeaua de distribuţie.Stocurile de noi v
Veniturile consolidate la nivel mondial ale grupului Renault au scăzut în primul trimestru cu 30,8%, la 7,08 miliarde de euro, la un declin al vânzărilor cu 22,4%, care a urmat tendinţa generală a pieţei, a anunţat producătorul auto francez, informează Mediafax.
Divizia de automobile a consemnat venituri de 6,634 miliarde de euro, în scădere cu 31,8%, pe o piaţă auto puternic afectată de criză şi în condiţiile reducerii stocurilor din reţeaua de distribuţie.
Stocurile de noi vehicule ale grupului s-au diminuat cu 34% în primele 3 luni ale anului.
Creştere în Germania
În Europa, care a generat peste jumătate din scăderea veniturilor diviziei auto a grupului, vânzările grupului Renault au coborât cu 22%, pe o piaţă care s-a contractat cu 19% comparativ cu intervalul similar din 2008.
În Germania, singura piaţă auto europeană care a crescut în primul trimestru (+15%), vânzările Renault au avansat cu 3,4%, ca efect al primei de casare şi al dublării vânzărilor Dacia.
Pe piaţa europeană, programele privind primele de casare au stimulat vânzările de maşini mici şi pe segmentele de intrare.
Dacia, New Tingo şi noul Megane, vedete în statistici
Astfel, Dacia a raportat o creştere de peste 29% a vânzărilor, iar New Tingo a obţinut un avans de peste 15%, la 40.635 de unităţi.
La numai câteva luni de la lansarea pe piaţă, noul Megane, hatch şi coupe, ocupă prima poziţie în Franţa şi Spania, pe segmentul vehiculelor compacte.
Versiunile cu cinci uşi şi coupe au fost bine primite pe pieţele europene, unde au urcat de pe poziţia 12 pe locul al patrulea.
Scăderi peste scăderi
În regiunea Americas, piaţa s-a contractat cu 9,6%, iar vânzările Renault cu 17,8%.
În Eurasia, care reuneşte 11 ţări, printre care Rusia şi Ucraina, piaţa a coborât cu 44,8%, în timp ce vânzările Renault s-au redus cu 40,3%, astfel încât grupul şi-a majorat cota cu 0,7 puncte procentuale. În Rusia, Renault şi-a sporit cota cu 0,7 puncte, în condiţiile în care vânzările grupului au coborât cu 38,2%, iar piaţa s-a contractat cu 40,6%.
Piaţa Euromed a scăzut cu 21,7% şi vânzările Renault cu 23,8%, iar în Asia-Africa, unde piaţa s-a contractat cu 12,7%, numărul vehiculelor comercializate de grupul francez a coborât cu 20,2%. Subsidiara de finanţare a vânzărilor, RCI Banque, a contribuit cu 446 milioane euro la veniturile grupului, în scădere cu 11,9% comparativ cu intervalul similar din 2008.
Împrumuturi de la BEI şi de la guvernul francez
Renault a primit un împrumut de 400 de milioane de euro de la Banca Europeană pentru Investiţii (BEI), ceea ce i-a permis să continue investiţiile strategice, în special în noi tehnologii. Grupul a încheiat şi un acord cu guvernul francez pentru un împrumut de 3 miliarde de euro, iar fondurile au devenit disponibile la 24 aprilie.
În condiţiile situaţiei economice şi financiare extrem de tensionate, divizia de automobile a grupului se concentrează pe administrarea datoriilor financiare nete. Creşterea acestor datorii a fost sub 10% în primul trimestru, ca efect al noilor reglementări din Franţa privind plata furnizorilor.
În pofida instabilităţii pieţei, Renault anticipează în continuare că piaţa mondială va totaliza, în 2009, un număr de 55 de milioane de vehicule. Renault menţine, totodată, obiectivul prioritar de a obţine un flux pozitiv de capital în acest an.
SURSA: Mediafax