Vara se înregistrează o stagnare a vânzărilor online, chiar cu 50 % în unele industrii

Vara, în general, se înregistrează o stagnare a vânzărilor online, iar în multe industrii sunt chiar scăderi de până la 50%, explicate prin corelarea dintre vreme şi e-commerce, potrivit unui studiu de profil.

Totodată, conform analizei ECOMpedia, portal specializat în marketing online şi e-commerce, nici mediul offline nu este neschimbat. Cele mai căutate produse devin cele din sectorul alimentar, produsele cosmetice, precum loţiuni de plajă, creme sau produsele din fashion de tipul costume de baie sau echipamente pentru drumeţii.  Sunt însă la mare căutare produsele electronice şi electrocasnice, de la aer condiţionat la frigidere şi chiar televizoare, folosite frecvent în sectorul HoReCa. În medie, în această perioadă, vânzările la astfel de produse cresc cu aproximativ 50% faţă de extra sezon. 

Când vine vorba de magazine online, vânzări mai mari sunt înregistrate în domenii corelate cu pregătirea vacanţei sau a concediului. De asemenea, e cerere şi pentru jucării de exterior: căsuţe care pot fi montate în aer liber, tobogane, piscine, dar şi produse de camping sau cele pentru ieşiri în aer liber. Pentru a susţine aceste vânzări, este nevoie de un marketing foarte bine făcut, planificat cu cel puţin câteva luni înainte de începerea propriu-zisă a perioadelor de vârf. 

”Când vrei să te pregăteşti corespunzător pentru vânzările de vară, trebuie să ai în vedere, în primul rând, o planificare riguroasă a campaniilor tale de marketing. În al doilea rând, un comerciant online trebuie să se asigure că a luat în calcul toate aspectele pe care aceste campanii le presupun. De la selectarea articolelor pe care vrea să le vândă, asigurarea stocului şi preţul acestora, până la alocarea unui timp necesar pentru activităţi de SEO, care trebuie începute cu aproximativ trei-patru luni înainte de vânzarea propriu-zisă.De asemenea, pentru că discutăm despre campanii online de promovare, trebuie să avem în vedere şi aspecte precum imaginile sau materialele video pe care le folosim. Dacă sunt aşteptate multe comenzi, comerciantul trebuie să se asigure că şi serverul este pregătit să susţină un ritm alert de vânzări”, arată Liviu Taloi, fondator ECOMpedia.

Tendinţele de cumpărare de peste vară pot fi anticipate în baza activităţii pe care fiecare magazin online a avut-o în anii precedenţi. Predictibilitatea vine din observarea vânzărilor pe o perioadă anterioară de cel puţin două sau trei extra sezoane şi sezoane, adică două sau trei cicluri de vânzare pentru o gamă de produse. Predicţiile pot fi făcute de la an la an pe baza propriilor cifre din Google Analytics. 

Pentru a susţine vânzările din sezonul cald, trebuie făcute campanii la produsele care se vând cel mai bine. De la costume de plajă la îngheţată, pentru toate pot fi folosite pachete de două produse la achiziţia unuia, de exemplu. De asemenea, pentru a stimula achiziţia acestora, pot fi asociate şi diverse servicii, precum livrarea gratuită peste o anumită sumă. ”Este bine ca aceste campanii să fie cât mai creative. În această perioadă nu trebuie folosite neapărat reducerile de preţ. Când vine vorba de promoţii în online-ul românesc, nu cred că există creativitate suficientă. Pot fi găsite multe modalităţi de a face o campanie de vară. Formatul şi creativitatea campaniilor sunt cele care dictează succesul în promoţiile dedicate sezonului cald. Lasă-ţi imaginaţia liberă, cunoaşte-ţi foarte bine publicul şi alege canalele media potrivite! Trebuie să faci promovare pe toate canalele media la care ai acces, de la Google Adwords şi Facebook, la Pinterest, Instagram şi desigur, SEO. O altă metodă bună de promovare sunt evenimentele sau acţiunile de PR. Canalele media ar trebui însă folosite în aceeaşi măsură pe timpul verii, cât şi în celelalte perioade din an. Ce se schimbă în timpul verii este adresabilitatea mai bună către dispozitivele mobile. Este chiar recomandat ca bugetele alocate pentru mobile marketing să fie crescute”, a explicat Liviu Taloi. 

Anual în e-commerce se înregistrează o creştere medie de 20%, iar de la un sezon la altul creşterile sunt constante. Deşi predictibilă această creştere, foarte mulţi comercianţi atât din mediul online, cât şi din offline depind pe timp de vară de temperaturile care se înregistrează în aceste perioade şi pot fi luaţi prin surprindere. (Sursa: Agerpres)