Sorin Grindeanu a anunțat ofertele pentru Varianta Ocolitoare Timișoara Vest
Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a comunicat că miercuri au fost depuse cinci oferte pentru proiectarea și execuția lucrărilor de construire a Variantei Ocolitoare Timișoara Vest, având o lungime de aproximativ 13,90 de kilometri.
Acesta a precizat că ofertele au fost depuse de către constructori și asocieri din România, Ucraina, Turcia și Spania, iar valoarea totală a lucrărilor se ridică la peste 1,69 miliarde lei, fără TVA, fiind finanțată din fonduri europene nerambursabile.
„Încă un pas important pentru construcţia Variantei Ocolitoare Timişoara Vest! Astăzi, la termenul limită stabilit, au fost depuse cinci oferte pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de construcţie ale VO Timişoara Vest în lungime de aproximativ 13,90 km.
Ofertele au fost depuse de către constructori şi Asocieri din România, Ucraina, Turcia şi Spania. Valoarea lucrărilor de proiectare şi construcţie a Variantei Ocolitoare Timişoara Vest, finaţate din Fonduri Europene Nerambursabile este de peste 1,69 miliarde lei fără TVA.
După semnarea contractului, antreprenorul va avea la dispoziţie 30 de luni (6 luni proiectare şi 24 de luni execuţie) pentru finalizarea lucrărilor”, a scris Sorin Grindeanu, miercuri pe Facebook.
„Această centură va avea profil de Drum Naţional cu două benzi pe sens, iar în cadrul contractului vor fi realizate 10 lucrări de artă, din care 3 sunt de o complexitate tehnică ridicată: pasaj pe varianta de ocolire peste DN59+Pasaj peste CF100 în lungime de ~750 m; pasaj pe varianta de ocolire peste DN 6 şi CFR133 în lungime de ~450 m; pod pe varianta de ocolire peste râul Bega şi peste rezervoarele de nămol în lungime de ~450 m”, a completat Grindeanu.
Vor fi amenajate 4 noduri rutiere
Ministrul Transporturilor a mai spus că, pentru asigurarea relaţiilor de trafic, vor fi amenajate patru noduri rutiere după cum urmează:
1. Nod rutier la intersecţia Varianta ocolitoare Timişoara Vest cu DN69 (E671) şi Drumul naţional Centura Timişoara (DNCT);
2. Nod rutier la intersecţia Varianta ocolitoare Timişoara Vest cu DN6;
3. Nod rutier la intersecţia Varianta ocolitoare Timişoara Vest cu DN59A;
4. Nod rutier la intersecţia Variantei Ocolitoare Timişoara Vest cu Radiala Nouă de Vest (C30).
Tot astăzi, Grindesanu a transmis că Portul Constanța este cea mai eficientă alternativă de transport comercial. Acesta adaugă că Portul se găsește pe două rute comerciale importante.
Miercuri, la Constanța, Sorin Grindeanu, a afirmat că Portul Constanța este în prezent cea mai eficientă opțiune de transport comercial către regiunea Mării Caspice și Orientul Îndepărtat. Declarațiile ministrului au fost făcute în cadrul inaugurării oficiale a terminalului RO-RO și Platformei pentru mărfuri agabaritice – Project Cargo.
El spune că au fost demarate lucrările pentru un alt proiect semnificativ, și anume Terminalul Intermodal, care va fi dotat și cu o legătură feroviară.