Varianta simplificată e-Factura. Marcel Boloș: Format gratuit și ușor de folosit

e-factura

e-Factura simplificată / SURSA FOTO: anaf.ro, captură ecran

Ministrul Finanțelor Marcel Boloș a anunțat, marți, 5 martie, lansarea noii variante simplificate a aplicației e-Factura. Ea vine în întâmpinarea a aproximativ 670.000 contribuabili mici, care, astfel, vor beneficia de o aplicație mult mai intuitivă.

Marcel Boloș anunță noile îmbunătățiri ale aplicației e-Factura

Ministrul Finanțelor, Marcel Boloș, informează că a fost lansată o variantă simplificată a aplicației e-Factura. Măsura este parte a demersurilor de digitalizare și facilitare a procedurilor fiscale.

Scopul principal al acestei inițiative este să facă aplicația mai accesibilă și mai ușor de utilizat pentru toți contribuabilii din România.

Noua variantă aduce o interfață îmbunătățită și caracteristici mai accesibile. Ea facilitează utilizarea și permițând fiecărui utilizator să genereze facturi într-un mod rapid și eficient, respectând toate cerințele fiscale.

„Așa cum am mai spus, fiecare îmbunătățire adoptată a ținut cont de nevoile semnalate de contribuabili. Am tot avut întâlniri cu reprezentații mediului de afaceri și una dintre solicitările lor a fost aceasta.

Versiunea simplificată a aplicației e-Factura vine cu o serie de avantaje și funcționalități care vor face gestionarea facturilor mai ușoară și mai accesibilă pentru toți utilizatorii. Ne-am gândit în primul rând la cei aproximativ 670.000 contribuabili mici care trebuie să utilizeze sistemul și au nevoie de o aplicație gratuită, intuitivă și ușor de folosit.

De asemenea, aplicația extinsă este acum disponibilă și în limba engleză, urmând ca în perioada următoare să fie tradusă și cea simplificată”, a informat Marcel Boloș.

Ministrul Finanțelor / SURSA FOTO: Facebook, Marcel Boloș

Noi funcționalități ale versiunii simplificate e-Factura

Noua versiune simplificată vine cu caracteristici esențiale, printre care se numără:

1. Interfața simplificată a aplicației web pentru completarea facturilor vine în întâmpinarea cerințelor microîntreprinderilor. Se adresează în special celor care nu sunt obișnuite cu operațiuni complexe.

2. Reproiectarea aplicației a implicat adăugarea unor facilități automate. Amintim prestabilirea codului tipului de factură la 380 și utilizarea exclusivă a codului valutar RON. În plus, au fost implementate opțiuni de bifare. Scopul lor este de a evidenția elementele de identificare obligatorii în funcție de categoria de platitor de TVA.

3. Nomenclatoarele de TVA au fost simplificate, cuprinzând doar opțiunile utilizate des pentru tranzacții interne, iar procentele de taxă sunt acum prezentate într-un format selectabil, ușor de utilizat.

4. De asemenea, o funcționalitate esențială nou adăugată sistemului este extinderea aplicației în limba engleză pentru contribuabilii nerezidenți înregistrați în scopuri de TVA, care trebuie să raporteze facturile emise pentru livrările/prestările efectuate pe teritoriul țării noastre.

ANAF și MF organizează un webinar destinat utilizatorilor finali

Pentru a îmbunătăți comunicarea cu utilizatorii finali, aceștia au la dispoziție un nou webinar, care va avea loc pe data de 20 martie. Acest eveniment oferă oportunitatea de a adresa orice întrebări și de a primi răspunsuri din partea specialiștilor de la Agenția Națională de Administrare Fiscală/Centrul Național pentru Informații Financiare.

Cei interesați se pot înscrie CHIAR AICI.

Puteți accesa noua variantă a aplicației e-Factura, AICI. 

„Reamintim că, în situaţia în care sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura nu este funcțional timp de minimum 24 de ore, obligația de transmitere prevăzută la art.10 alin.(1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.120/2021 se suspendă până la repunerea în funcţiune a sistemului.

Termenul-limită pentru transmiterea facturilor emise, pentru livrările de bunuri și prestările de servicii care au locul livrării sau prestării în România, în sistemul național privind factura electronică RO e-Factura este de 5 zile lucrătoare (n.r. de la 1 iulie sunt 5 zile calendaristice) de la data emiterii facturii, dar nu mai târziu de 5 zile lucrătoare de la data-limită prevăzută pentru emiterea facturii la art.319 alin.(16) din Codul fiscal.

În perioada 1 ianuarie – 31 martie 2024, nerespectarea termenului limită pentru transmiterea facturilor în sistemul național privind factura electronică RO e-Factura nu se sancționează”, transmite Ministerul Finanțelor, printr-un comunicat de presă.