Variatiuni pe aceeasi tema: prietenii si berea

Ambele au inceput ca marci locale, pentru Oltenia, respectiv Banat, ambele si-au propus un public asemanator, ambele au acum o comunicare pe acelasi principiu: cel mai bine o bere "merge” cand esti cu prietenii sau "camarazii” tai.Dupa patru ani in care campaniile au imbracat diverse forme, Golden Brau s-a oprit la varianta "cei patru prieteni”. Primul spot din serie, realizat de agentia Grey, a fost difuzat in martie anul trecut. De atunci au fost difuzate peste 20 de executii in care marca

Ambele au inceput ca marci locale, pentru Oltenia, respectiv Banat, ambele si-au propus un public asemanator, ambele au acum o comunicare pe acelasi principiu: cel mai bine o bere „merge” cand esti cu prietenii sau „camarazii” tai.
Dupa patru ani in care campaniile au imbracat diverse forme, Golden Brau s-a oprit la varianta „cei patru prieteni”. Primul spot din serie, realizat de agentia Grey, a fost difuzat in martie anul trecut. De atunci au fost difuzate peste 20 de executii in care marca era prezenta: promotii, spoturi de imagine, clipuri cu castigatori ai concursurilor sau special facute pentru emisiunea Procesul etapei, pe care Golden Brau o sponsorizeaza inca din anul lansarii. Toate cu grupul de prieteni in prim plan.
Evadarea din situatiile conventionale este conceptul campaniei de comunicare Golden Brau. „Campania este indreptata catre barbati, pentru ca ei sunt marii consumatori de bere. Iar o bere cu prietenii este modul lor de a mai scapa de rutina cotidiana”, explica Dorin Gherman, director de marketing Brau Union. Chiar daca pare o „pacaleala”, evadarea este facuta, spun reprezentantii Brau Union, cu complicitatea femeilor, tradate de mici gesturi de la finalul spoturilor. „Este un concept foarte permisiv, si de aici vine si multitudinea de executii de pana acum. Este ca o „telenovela” pentru barbati”.
Dar cine este publicul consumator de Golden Brau? Barbati, 25-35 de ani, din oras si de la tara, casatoriti. Gen de oameni care prefera produsele care aduc acea valoare in plus, pe langa pret. Sunt influentati de reclama, sunt foarte orientati catre viata lor prezenta si incearca sa raspunda la nevoile imediate. Sunt persoane optimiste care aduc un pic de umor in viata si se simt bine intre „camarazii” lor.
Campania de comunicare, cu un buget total de doua milioane de dolari anul trecut, a fost orientata in cea mai mare parte pe televiziune (aproximativ 50%). Potrivit TNS/CSOP, in perioada mai 2002 – aprilie 2003, cele mai multe spoturi au fost difuzate pe Prima TV. Urmeaza TV Romania 1, Pro TV si Antena 1. Marca a avut si 12 spoturi izolate, toate difuzate pe Antena 1.
Marca Golden Brau a fost lansata in 1998, ca dezvoltare a unei beri locale – Golden Bier, dupa preluarea fabricii de la Craiova de compania Brau Union. In portofoliul Brau Union, Golden Brau se pozitioneaza, ca pret, in segmentul mediu inferior, in conditiile in care celelalte zone sunt acoperite de Bucegi (popular), Ciuc (mediu superior), Silva si Kaiser (segmentul premium) si Gosser (superpremium).
Timisoreana schimba comunicarea
Dupa un an in care amicii din Irlanda, Cehia si Germania au plecat din Romania cu ceva bere Timisoreana in bagaje, marca de bere a schimbat la 5 aprilie macazul comunicarii si a adoptat un spot, realizat tot de Lowe Lintas GGK, care o apropie mai degraba de berile populare. Comunicarea era planificata inca de anul trecut, justifica reprezentantii Companiei de Bere Romana. „Pana acum s-a pus accent pe beneficiile rationale ale produsului – experienta, traditie, calitate, caracteristici recunoscute in spot de catre irlandez, ceh si german. Conceptul: este o bere de-a noastra, recunoscuta pana si de cei mai renumiti consumatori de bere. Era o comunicare rationala, un pic aspirationala, care sa stimuleze incercarea produsului”, spune Radu Lupu, Brand Manager Timisoreana.
Actuala comunicare apropie marca de publicul pe care il tinteste: „cetateanul obisnuit”, 60% barbati, intre 18 si 35 de ani, cu venituri medii si mici, din mediul urban. Vecinul care are doi copii, munceste pentru siguranta zilei de miine, iar seara bea o bere linistit. O plimbare la tara, un meci de fotbal la televizor sau o discutie la un joc de table sunt micile sale placeri. Nu are prea multi bani, asa ca nu merge in baruri si ia berea pentru acasa de la alimentare, chioscuri, magazine de langa casa si, cateodata, de la supermarketuri. Placerile lui referitoare la iesirile in oras se rezuma la chioscurile unde se opreste dupa serviciu sa bea o bere cu colegii sau, daca iese din casa, la chioscurile din apropierea locuintei”.
„Ne-am adresat aceluiasi consumator, dar acum dorim lucruri diferite. Anul trecut i-am trezit dorinta de a incerca, de aceea abordarea rational-aspirationala din spot. Nici acum nu am schimbat pozitionarea”, spune Radu Lupu.
Cehul, irlandezul si germanul au fost prezenti (impreuna cu alte spoturi de sustinere si promotii) de la lansarea campaniei si a berii la nivel national, in mai anul trecut, mai mult pe Antena 1, Pro TV si TVR 1, ocolind total canalul 2 al postului public. Bugetul de aproximativ doua milioane de dolari a fost orientat 95% pe TV. Timisoreana nu exclude si o asociere cu o emisiune TV, in toamna acestui an.
Noua campanie, cu grupul de prieteni care cara un dulap pe scari in acordul mixat „Cine-a pus carciuma-n drum”, a fost difuzata in doua saptamani de 145 de ori. Posturile cu difuzarile cele mai multe au fost Antena 1 (55) si Pro TV (39). In afara acestora, marca a inceput si o noua promotie – „Te-ai scos la iarba verde”. Timisoreana a fost prezenta cu noua promotie, pe langa celelalte posturi, si pe Acasa TV, in doua spoturi izolate.
Pozitia Timisoreana in pachetul de marci CBR este in zona medie de pret, unde se mai plaseaza Ursus Pils, iar in concurenta Golden Brau, Gambrinus si Bergenbier. CBR mai detine Keller (populara) si, de curand, lanseaza pe segmentul premium marcile Holsten si Miller.

PRIMA a difuzat cele mai multe spoturi golden brau

Golden Brau

Spoturi    3.525
Cost *    11.024.500
GRP    11.506
TVR1
Spoturi    926
Cost    2.781.525
GRP    3.889
Pro TV
Spoturi    748
Cost    2796.100
GRP    2.895,9
Antena 1
Spoturi    738
Cost    1.887.075
GRP    2.682,8
Prima TV
Spoturi    1.113
Cost    3.559.800
GRP    2.038,6

Timisoreana s-a „expus” cel mai mult pe Antena 1

Timisoreana

Spoturi    2.497
Cost *    8.733.050
GRP    9.618
TVR1
Spoturi    413
Cost    1.442.850
GRP    1.968,5
Pro TV
Spoturi    593
Cost    2.758.750
GRP    2.556,9
Antena 1
Spoturi    1.087
Cost    3.291.425
GRP    4.420,1
Prima TV
Spoturi    404
Cost    1.240.025
GRP    673,1