"Am mari reţineri faţă de cei care fac controale când mă uit la CV-ul lor. Am mari reţineri că în Corpul de Control al primului-ministru – şi aici nu vorbesc de domnul Boc sau domnul Ungureanu, ci de Guvernul Ponta – când descoperă că marea problemă a sistemului de sănătate este profesorul Molnar Geza, că acesta ar fi incompatibil şi că ar trebui să fie trimis la ANI", a spus reprezentantul CMR, prezent la o dezbatere pe teme de sănătate.
El a criticat absenţa unei coerenţe în sistemul medical şi a susţinut că în România concurenţa depăşeşte limitele uneia loiale.
De asemenea, Vasile Astărăstoae a apreciat că alocarea unor fonduri mici din PIB pentru sănătate nu reflectă că acest domeniu este o prioritate. În opinia acestuia, în sistemul de sănătate există interese legitime şi mai puţin legitime.
Corpul de Control al primului-ministru a anunţat la începutul lunii noiembrie că va sesiza Direcţia Naţională Anticorupţie în privinţa unor posibile fapte de natură penală care au fost constatate în cadrul unei acţiuni de verificare privind activitatea Casei Naţionale a Asigurărilor de Sănătate (CNAS).
Potrivit unui comunicat al Guvernului emis la acea dată, din cauza modului defectuos în care reprezentanţii CNAS şi ai Ministerului Sănătăţii şi-au exercitat atribuţiile de serviciu privind realizarea unei evidenţe a plătitorilor contribuţiei trimestriale, nu au fost încasate venituri în sumă totală de 189.763.842 lei, reprezentând contribuţii trimestriale aferente perioadei trimestrul IV 2009- trimestrul III 2010. Suma constituie pagubă la bugetul statului, prin bugetul Ministerului Sănătăţii.
De asemenea, Corpul de Control a anunţat că va sesiza Agenţia Naţională de Integritate în cazul lui Molnar Geza, care, în perioada 25.03.2011-31.03.2012, a fost atât membru în Consiliul de Administraţie al CNAS, cât şi în Consiliul de Administraţie al SC Antibiotice SA Iaşi, în acest fel fiind ”încălcată norma imperativă din art. 310, alin. 1 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, ce interzice membrilor CA al CNAS să deţină funcţii în cadrul societăţilor comerciale cu profil farmaceutic”.
Perioada supusă controlului a fost 1 ianuarie 2009-31 martie 2012, respectiv până la 30 septembrie 2012 pentru verificările efectuate cu privire la gestionarea contribuţiei datorate de deţinătorii autorizaţiilor de punere pe piaţă a medicamentelor.
Totodată, Astărăstoae are mari îndoieli că va exista voinţă politică şi susţinere pentru modificarea "radicală" a filozofiei noii legi a sănătăţii.
‘Am mari îndoieli că va exista voinţă politică şi susţinere pentru această modificare radicală. Filozofia noii legi a sănătăţii îmbină responsabilitatea statului cu responsabilitatea individuală. Interesele din sistemul de sănătate sunt foarte puternice şi nu ştiu dacă legea va fi adoptată în Parlament astfel încât să avem o nouă lege, dar care să nu schimbe nimic’, a spus Astărăstoae.
El a menţionat că în textul proiectului legii sănătăţii nu există nicăieri formula că spitalele se privatizează. "Nu s-a observat că în textul de lege este trecut că o autonomie totală primesc doar spitalele care îndeplinesc anumite criterii", a spus reprezentantul CMR.
El a precizat că îl susţine pe actualul ministru al Sănătăţii şi că l-a susţinut şi pe fostul ministru, Vasile Cepoi.