Vasile Dîncu: Companiile bavareze vor să investească în proiectele de dezvoltare regională

Landul Bavaria este unul cei mai importanți parteneri comerciali ai României, pe locul 5 în clasamentul partenerilor comerciali, conform datelor deținute de Camera de Comerț și Industrie româno-germană.

În anul 2014 importurile bavareze din România au însumat 2,6 mld. de euro, cu 28,5% mai mult decât în 2013, iar exporturile Bavariei către România au fost de 1,8 mld. de euro, cu  9,7% mai mult față de 2013. Pe piața românească activează în prezent aproximativ 1.400 de companii bavareze.
„Relațiile dintre România și Bavaria sunt excelente iar balanța comercială exprimă acest lucru. Suntem interesați de orice proiecte de cooperare între România și Bavaria – și mă refer în special la investiții în infrastructura de drumuri, feroviară, aeroportuară. În Transilvania – în Cluj, în Banat – companiile bavareze sunt deja prezente, acum ne dorim să le aducem în Moldova, unde ne concentrăm să creștem capacitatea infrastructurii, cu ajutoare de stat”, a declarat viceprim-ministrul Vasile Dîncu, ministrul dezvoltării regionale și administrației publice, în cadrul unei întâlniri cu membrii delegaţiei Ministerului bavarez pentru Economie şi Mass-media, Energie şi Tehnologie.

Discuțiile au vizat stadiul relaţiilor economice dintre România și landul Bavaria și posibilităţile de dezvoltare, evoluția politicii economice în România şi priorităţile pentru dezvoltarea regională, proiectele de infrastructură cu finanţare din fonduri structurale, mai ales managementul deşeurilor, apă şi canalizare, ca și calificarea și formarea profesională a personalului român.

 „De asemenea, ne dorim să preluăm din know-how-ul Bavariei, care are un învățământ profesional și tehnic foarte bun, și, cu sprijinul Ambasadei germane, să reformăm învățământul profesional. În acest sens, primim deja sprijinul companiilor germane, care ne ajută să formăm forța de muncă. Pe de altă parte, încercăm să modernizăm și legislația privind parteneriatul public-privat, pentru a facilita investițiile mari, cum ar fi infrastructura rutieră, care să fie co-finanțate prin participarea statului, a companiilor și cu fonduri europene”, a subliniat vicepremierul Vasile Dîncu.