În anul 1994, SC UNICARM SRL s-a constituit ca societate comercială cu răspundere limitată, cu capital integral privat. Activitatea economică a debutat în aprilie 1997 cu o producţie de 500 kg/zi, realizată cu un colectiv de 25 oameni. În decembrie 1997 se realizau 2 tone/zi, în 20 sortimente, în decembrie 2003 40 tone/zi, în 90 sortimente.
Și în 200, Unicarm a fost brandul românesc care se poziționează în fruntea clasamentului retailerilor alimentari locali, cu o cifră de afaceri în ușoară creștere, care nu a depășit, însă, pragul de 700 de milioane de lei.
Unicarm are în prezent o rețea de 115 magazine în țară. Compania deținută de antreprenorul Vasile Lucuț din Satu Mare, și-a majorat afacerile în pandemie, dar și profitul și a trecut de pragul de 3.000 de angajați.
Creştere a cifrei de afaceri de până la 5%
În 2021, conform datelor livrate chiar de Unicarm, firma prognozează o creştere a cifrei de afaceri de până la 5%, respectiv o valoare de circa 680 – 700 de milioane lei, dar cu o profitabilitate mai scăzută datorată creşterii cheltuielilor cu utilităţile (gaze, curent electric etc). Pentru 2022, Unicarm a pregătit un buget de investiții de circa 3 milioane euro. Totodată, printre realizările acestui an, compania enumeră finalizarea proiectelor de investiţii în reţeaua de magazine şi a fermei de bovine.
Totuși, 2021 nu a fost unul tocmai bun. Vasile Lucuţ, acţionar al Unicarm, a declarat că românii nu mai consumă la fel de multă carne de porc ca în anii trecuți deoarece nu își pot permite financiar.