Companiile prezente săptămâna trecută la cel mai important târg de tehnologia informaţiei din România au venit cu noutăţi din domeniul televizoarelor şi al internetului. Interesul publicului pentru târgurile de tehnologia informaţiei şi comunicaţii este în scădere peste tot în lume, un număr tot mai mic de vizitatori fiind înregistrat şi de CeBIT, târgul din Hanovra, iar Consumer Electronics Romanian Fair (CERF), cel mai mare eveniment de profil de la noi, nu poate f
Companiile prezente săptămâna trecută la cel mai important târg de tehnologia informaţiei din România au venit cu noutăţi din domeniul televizoarelor şi al internetului.
Interesul publicului pentru târgurile de tehnologia informaţiei şi comunicaţii este în scădere peste tot în lume, un număr tot mai mic de vizitatori fiind înregistrat şi de CeBIT, târgul din Hanovra, iar Consumer Electronics Romanian Fair (CERF), cel mai mare eveniment de profil de la noi, nu poate face excepţie. „Scăderea numărului de vizitatori are loc din cauza apariţiei produselor noi în magazinele specializate, nefiind aşteptată lansarea în cadrul târgului. Avantajul acestei situaţii este creşterea calităţii vizitatorilor, fiind prezenţi cei cu adevărat interesaţi de produse“, spune Dan Vociu, director general Expotec, organizatorul expoziţiei. Numărul de vizitatori a scăzut de la 80.000, în 2005, până la 60.000, anul trecut, iar estimările organizatorilor pentru anul acesta merg pe atingerea unei cifre egale cu cea din 2007.
Organizatorii au investit aproximativ 200.000 de euro pentru advertising şi marketing, în timp ce chiria pentru un metru pătrat de stand s-a ridicat la 99-189 de euro, în funcţie de mărimea spaţiului şi de facilităţile oferite. CERF 2008 s-a întins pe 12.500 de metri pătraţi, cu 1.500 de metri pătraţi mai puţini decât anul trecut.
Noutăţi asiatice expuse la Bucureşti
Anul acesta, la CERF au participat în premieră şi 14 societăţi din Taiwan, venite să completeze cu produse proprii gama celor fabricate în ţara asiatică de companiile europene. Printre taiwanezi s-a aflat şi Eva Loo, să caute parteneri de afaceri. „Noi producem de aproape cinci ani memorii pentru servere, PC-uri, notebook-uri, dar şi alte tipuri de memory cards. De mai puţin de o lună, însă, ne-am lansat propriul brand, Exceemo, şi am venit să căutăm distribuitori în România“, spune Eva Loo, director de marketing la Sycron Technology, companie care are 12 angajaţi şi o cifră de afaceri de aproximativ două milioane de dolari pe lună. „Participarea la acest târg a fost foarte benefică, pentru că am găsit deja mai mulţi parteneri aici, care fie doresc să distribuie memoriile sub brandul nostru, fie să le producem memorii sub brand românesc“, adaugă Eva Loo, a cărei companie produce, printre altele, carduri Compact Flash de memorie pentru aparatele foto cu o capacitate de 32 de gigabites, comercializate la 115 dolari, fără taxe.
Animaţie pentru gameri
Unul dintre spaţiile cele mai căutate de vizitatorii tineri a fost cel al Electronic Sports League, unde a fost organizat şi un maraton de jocuri în reţea. Patru zile la rând, împătimiţii jocurilor şi-au demonstrat abilităţile în Trackmania, Warcraft, FIFA 2008 şi Counterstrike, în reprize care au durat opt ore pe zi. Amatorii de jocuri au reprezentat o ţintă şi pentru operatorii de telefonie mobilă. Un tur virtual de pistă de Formula 1 putea fi dat la Vodafone România în simulatorul McLaren Mercedes, în timp ce pasionaţii de sport s-au putut întâlni cu echipe de fotbal, rugby şi hochei la standul Orange.
Romtelecom şi Cosmote au avut cel mai mare şi, probabil, cel mai colorat stand din cadrul târgului de la Bucureşti, distribuitorul de internet şi telefonie fixă promovându-şi serviciul ClickNet de 20 de megabiţi viteză de download cu ajutorul acuarelei aruncate pe blocuri.
Anul 2008 ar trebui să devină „anul WiMAX“, adică al transmisiei de date prin banda de frecvenţă de 3,4 – 3,6 GHz, conform Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiilor, care a anunţat că în luna iulie vor fi scoase la licitaţie două licenţe WiMAX, alături de o licenţă de operare în banda de joasă frecvenţă 410-425 MHz.
Cu amprenta la serviciu
Sosirile şi plecările angajaţilor din firmă sunt înregistrate folosind cititoare de amprente, nemaifiind necesare legitimaţiile sau cardurile de acces, care pot fi uitate, pierdute sau împrumutate. Serviciul BIOcondica este oferit pe bază de abonament, iar cititoarele de amprente pot fi închiriate.
Sefii pot accesa rapoartele de prezenţă, în timp real, inclusiv de pe PDA sau telefoane mobile de generaţie nouă.
Navigator GPS
Modelul noii serii de GPS, Evolio E100, are un display de 3,5 inci, cântăreşte numai 250 de grame şi are o grosime de 19,5 mm. Cardul de memorie este de tip SD şi are o capacitate de 2 GB.
Evolio E100 are o hartă detaliată a României şi a altor 37 de ţări din Europa şi conţine informaţii referitoare la camerele radar şi de supraveghere fixe. De pe site-ul companiei pot fi descărcate periodic actualizări ale hărţilor şi ale poziţionării radarelor.
Navigatorul este distribuit în România de compania TeleVoice şi poate fi achiziţionat la preţuri începând de la 590 lei, plus TVA.
Tehnologie OLED
Capital – Editia nr. 19, data 14 mai 2008