Liderul incontestabil al pieței rămâne, conform Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), grupul german Volkswgen și, mai ales, mărcile sale Volkswagen, Audi și Skoda. Toate acestea au înregistrat în 2011 o creștere a numărului de autoturisme înmatriculate în UE și EFTA. Marca Volkswagen a crescut cu nu mai puțin de 9% apropiindu-se de plafonul de 1,7 milioane de unități, iar Skoda, cu cele 494.760 unități înmatriculate, a raportat o creștere cu 6,1% față de 2010. Audi a depășit, în privința ritmului de creștere, chiar și brandul principal al grupului. Cele 680.262 unități înmatriculate reprezintă o majorare cu 9,1% față de 2010.
Nici conaționalii de la BMW nu au motive să se plângă de vânzările din 2011 având în vedere că au raportat o creștere cu 5,1% a acestora, până la 641.737 unități. Majorarea vânzărilor Mercedes-Benz a fost, în 2011, de numai 1%, până la 591.750 unități, ceea ce plasează marca pe locul trei în segmentul premium european, după liderul Audi și BMW.
În afara mărcilor germane și a cehilor de la Skoda, motive de mândrie pot avea și coreenii de la Hyundai-KIA. Asta pentru că vânzările Hyundai s-au majorat cu 11,5% până la 398.129 unități, iar KIA a raportat înmatricularea a 293.960 de autoturisme, în creștere cu aproape 12% față de anul anterior. Evoluții interesante au înregistrat anul trecut și japonezii de la Nissan și Mitsubishi, ambele mărci având creșteri importante, +13,7%, respectiv +6,7%.
Mai puțin bucuroși de vânzările de anul trecut sunt francezii și italienii. Marca Renault a vândut 1,045 milioane de autoturisme (-9%), Peugeot a scăzut cu 9,4% până la 911.703 unități, iar Fiat s-a prăbușit cu nu mai puțin de 17,2%.
În acest context, scăderea înmatriculărilor de vehicule Dacia cu doar 4,6% poate fi interpretată ca o evoluție bună, mai ales dacă luăm în calcul faptul că marca autohtonă nu a avut niciun model nou pe parcursul anului trecut.
La capitolul cote de piață, clasamentul european este condus de Volkswagen (12,4%), urmat Ford (7,9%), Renault (7,7%), Opel (7,3%) și Peugeot (6,7%).
Vedetele crizei vânzărilor de mașini de pe piața europeană
18 ianuarie 2012, 09:09
Ultima modificare în 18 ianuarie 2012, 11:09
În plin declin al cererii, piața europeană a autoturismelor a demonstrat încă o dată că are suficiente resurse pentru a rezista. Vânzările au scăzut în statele UE și EFTA cu doar 1,4%, un declin care poate fi considerat nesemnificativ. Cu toate acestea, puține mărci se pot mândri cu rezultatul obținut anul trecut.
Etichete: audi,
dacia,
ford,
opel,
peugeot,
renault,
skoda,
volkswagen
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Cum văd analiştii de top încrederea în economia românească
- Țara care ar putea să ne salveze de la un dezastru economic
- Într-un an, românii consumă ouă aduse din străinătate în valoare de 25 milioane euro
- Nemții despre Ungaria: O ţară de nimic, cu un guvern de nimic
- Martin Schulz este noul Preşedinte al Parlamentului European
- Biletele KLM, mai ieftine cu 30%
- România a reuşit şi în 2011 să ţină deficitul bugetar sub ţinta convenită cu FMI
- Emil Boc, despre măsurile de austeritate: „Nu am dorit noi să facem asta, viaţa ne-a obligat”
- Răsturnare de situaţie la Sănătate: Arafat se întoarce!
- EXPLICAȚIE: De ce taxa auto este mai mare la mașinile mai noi